Opel se va bate de anul acesta cu producătorii japonezi de modele hibride. Lansarea noului Ampera, hibridul cu autonomie extinsă, se anunță deja un succes pe o piață dominată de Toyota Prius. Folosind același concept tehnologic ca și Chevrolet Volt, însă cu un design diferit, modelul german are parte de o primire ”călduroasă” din partea clienților europeni.
Ampera va sosi la sfârșitul anului pe piețele de top din Europa. Cu toate acestea, listele de așteptare sun deja completate.
Pe piața germană succesul mașinii care combină un sistem de propulsie electric cu unul convențional pe carburanți fosili este pus sub semnul întrebării, de vreme ce prețul de lansare anunțat chiar ieri surprinde. Opel va comercializa Ampera la un prețde bază de 42.900 de euro, prețla care în Germania poți cumpăra o mașină premium de clasă medie, spre exemplu un Audi A6 sau BMW Seria 5 cu motorizare diesel economică.
Punctul forte al mașinii este cel al consumului, care în ciclu combinat este de 1,6 litri la 100 km. Acesta pare să îi fi atras și pe clienții care deja s-au înscris pe listă pentru un Ampera, iar numărul lor nu este deloc mic.
”Sunt peste 5.000 de cereri în momentul de față”, afirmă compania producătoare care anunță cu mândrie succesul neașteptat al mașinii hibride cu autonomie extinsă. ”Cele 5.000 de comenzi reprezintă volumul total alocat pentru anul acesta”, mai adaugă oficialii Opel.
Producția nu a demarat încă, dar se estimează că până la toamnă Ampera ar putea avea peste 7.500 de cereri în Europa.
Ampera se dorește o alternativă la tradiționalele automobile hibride japoneze, inginerii Opel fiind ferm convinși că modelul lor va fi mai eficient și ecologic decât Toyota Prius sau Honda Insight. La nivel practic, Ampera vine cu aceeași rețetă ca și rivalii săi, acesta fiind considerat un vehicul de familie, spațios și prietenos cu mediul.