Nissan a reușit să pună într-un con de umbră câțiva producători cu vechi ștate în liga mașinilor cu reacții fulgerătoare. Lansarea sportivei GT-R a generat nu doar o serie de controverse legate de superlative precum, cel mai rapid demaraj sau cel mai rapid pe un tur de circuit. Modelul japonez a reușit să spargă câteva recorduri și să se așeze în rândul marilor cavaleri ai vitezei.
Marele adversar al japonezei este decanul de vârstă al segmentului, Porsche 911 Turbo, rivalitatea ajungând să isterizeze fanii ambelor tabere.
De câteva luni bune pe piața europeană și-a făcut apariția versiunea restilizată GT-R, preț90.900 de euro, motiv numai bun de a-și susține superioritatea dar și progresele făcute.
În cadrul unui eveniment special, GT-R Facelift și-a prezentat noua sa armă, motorul V8 de 530 de cai putere, pe pista de la Sendai Hi-Land Race Way. Sportivul coupe de patru locuri a demonstrat incredibila accelerație și modul de gestionare a resurselor de putere. Testele au relevat că GT-R este mai rapid ca oricând, acesta fiind capabil să atingă 100 km/h în fix 3 secunde. În altă ordine de idei, Porsche 911 Turbo S a fost îngenuncheat chiar înaintea oricărei confruntări.
Rezultatul este cu atât mai relevant având în vedere faptul că modelul din test este unul normal, identic celui vândut acum în Europa și echipat cu aceleași pneuri Dunlop, jante de 20 de inch, cu același tip de suspensii, fără recalibrări suplimentare sau ajustări ale motorului.
Nissan intenționează ca la începutul anului viitor să doboare recordul circuitului de la Nurburgring, pentru a fi întronat pentru încă un an ca rege al ”iadului verde”.