Audi pătrunde în lumea sportivelor cabrio cu un model atrăgător şi foarte puternic. După lansarea lui R8, gama sportivului automobil a fost completată cu decapotabila R8 Spyder. Supersportiva cabrio este o apariție firească pentru un constructor care se declară promotor al valențelor de ordin dinamic.
Cu un grad mult mai mare de atractivitate decât versiunea coupe, R8 Spyder este un monument de fascinație și o mașină de vis care împletește agresivitatea cu spontaneitatea. Aceasta este a treia versiune deschisă la Audi după cabrioletele A3 și A5 Cabrio, care vizează un segment de clienți mult mai pretențioși.
Privit din exterior, noul R8 Spyder pare o copie la indigo a versiunii coupe. Însă, la o analizare mai atentă părerile încep să se schimbe treptat.
Acoperişul din pânză cântărește 30 de kilograme şi se pliază în spatele tetierelor. Decapotarea efectiva se poate fi realiza până la o viteză de 50 km/h. Acesta se deschide şi se închide în doar 19 secunde inclusiv în timpul mersului la o viteză de 50 km/h.
Audi a reuşit să îmbine armonios performanţele unei maşini sportive cu o greutate perfectă, un design exclusivist cu un motor care reuşeşte să dezvolte 525 CP. Unitatea este un propulsor V10 aspirat natural cu o cilindree de 5,2 litri. Propulsorul poate fi cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte, în această configuraţie consumul mediu fiind de 14,9 l/100 km, sau la o cutie automată R-Tronic caz în care consumul mediu mai scade cu încă un litru la suta de kilometri.
Motorul este poziționat central, astfel că centrul de greutate este mutat pe mijlocul mașinii, astfel încât raportul dintre mase se află într-un echilibru perfect.
Concepută încă de la început ca o mașină sportivă cu motor central, R8 Spyder oferă o distribuție ideală a maselor pe punți care imprimă o ținută de drum liniară și stabilitate mărită pe viraje. Designul compact al motorului și greutatea redusă sunt factorii care au contribuit la setarea unor parametri care definesc cel mai bine decapotabila R: viteze ridicate, răspunsul prompt al motorului și putere impresionantă.
Performanţele îl încadrează pe R8 Spyder în topul celor mai rapide roadstere din lume, demarajul până la 100 km/h fiind realizat în doar 4,1 secunde iar pentru a atinge 200 km/h este nevoie de numai 12,4 secunde. Indicatorul ceasului de bord va arăta o viteza maximă atinge 313 km/h, R8 Spyder fiind unul din puținele modele Audi care au sfidat limitarea electronică la 250 Km/h. Propulsorul dezvoltă puterea maximă la 8.000 rpm. Cuplul motor maxim de 530 Nm este furnizat printr-o transmisie manuală cu 6 trepte la sistemul de tracțiune Quattro, mult aclamatul sistem permanent 4x4 dezvoltat de Audi.
R8 Spyder cântărește doar 1.720 kg, ceva mai mult decât un Audi A4 Avant Quattro. Utilizate din abundență, alumiunul și fibra de carbon au permis obținerea unei mase ușoare, Spyder cântărind cu doar 6 kg în plus faţă de modelul R8.
Din acest motiv cabrioletul oferă aceeași manevrabilitate și agilitate precum versiunea coupe.
Printre elementele care o individualizează sunt pavilionul din material textil, evacuările ovale, jantele şi designul profilului. Decapotabila este echipată cu cea mai puternică versiune de motorizare din gama R8 de origine Lamborghini.
Audi R8 Spyder este disponibil la un preţ de 156.400 de euro.