Citroën și-a adăugat la zestrea bogată de concepte memorabile un exemplar de excepție, care reflectă înclinația spre avangardism. De când și-a făcut apariția, gama DS ne arată clar dorința francezilor de a fi prezenți în cele mai importante sectoare ale clasei premium. Dacă DS3 este deja un succes, iar DS4 și DS5 se anunță noi reușite, francezii se gândesc serios la o viitoare limuzină capabilă să țină piept granzilor BMW Seria 7 și Mercedes S-Klasse.
Aceasta se va baza pe conceptul Metropolis și va utiliza elemente de stil și tehnologii avansate. Potrivit designerului-șef Jean-Pierre Ploue, sunt șanse foarte mari ca Metropolis să intre în producția de serie, modelul de top al gamei premium urmând să fie botezat DS9.
Limuzina ar putea fi livrată la debut doar pe piața chineză, ulterior aceasta urmând să fie disponbilă și în Europa.
Prin dimensiunile sale generoase, 5,3 metri lungime, 2 metri lățime și 1,4 metri înălțime, viitorul DS9 poate concura fără probleme chiar versiunile cu ampatament mărit ale concurenței germane. Dacă pentru partea estetică Metropolis prezintă numeroase elemente bine finisate întocmai mașinilor de serie, din punct de vedere tehnic mașina ar putea dispune de câteva schimbări.
Metropolis utilizează un tren de rulare hibrid, format dintr-un motor V6 pe benzină, cu o cilindree de 2.0 litri, ce dezvoltă 272 CP și un cuplu maxim de 375 Nm, sprijinit de un motor electric ce generează 95 de cai putere. Când este nevoie de mai multă performanţă, maşina foloseşte ambele motoare, unitatea hibridă fiind capabilă să furnizeze 460 CP şi 430 Nm.
Consumul impresionant al conceptului, de numai 2,6 l/100 km, și emisiile de 70 g de CO2/km vor fi imposibil de menținut sub control, tehnologiile din dotare și echipamentele de serie urmând să crească greutatea mașinii și implicit consumul.
Viitorul DS9 poate în schimb să asigure prezența unor sisteme tot mai des întâlnite pe vârfurile de gamă, tracțiunea integrală, transmisia automată cu şapte trepte, suspensie activă pe pernă de aer, dacă dorește să joace la același nivel cu A8 și S-Klasse.