Smart, divizia de automobile mini a grupului Daimler, se pregăteşte să intre în era ecologică. Cu toate că maşinile sale sunt cunoscute ca unele din cele mai puţin poluante, compania anunţă că lucrează deja la un model cu zero emisii. Mai exact în anul 2012 va ieşi primul automobil Smart cu propulsie 100% electrică. Este vorba de un model ForTwo, echipat cu acumulatori de ultimă generaţie de tipul litiu-ion, care va putea fi alimentat de la o priză obişnuită.
Smart a dezvoltat mai multe prototipuri ale viitorului model electric, un lot experimental fiind condus sub observaţia specialiştilor în mai multe metropole ale Europei: Londra, Berlin, Roma şi Milano. După efectuarea testelor, inginerii vor căuta să îmbunătăţească performanţele prototipului, urmând ca testele să fie repetate şi în următorii doi ani.
Una din marile probleme cu care se confruntă toţi producătorii este creşterea autonomiei de drum, modelele care folosesc propulsie electrică, inclusiv cele hibride, putând parcurge cel mult 70 de kilometri la o singură alimentare.
O altă problemă majoră sunt costurile ridicate de producţie ale maşinilor electrice, acestea fiind mai puţin profitabile decât automobilele cu motoare cu combustie internă.
Oficiali din cadrul Daimler afirmă că vehiculele cu propulsie exclusiv electrică vor fi mai scumpe decât cele pe propulsie convenţională, însă, pentru a le face accesibile vor trebui să adapteze sistemele şi tehnologiile pentru mai multe modele de serie. Tocmai din acest motiv, versiunea full-electric Smart ForTwo se va baza pe aceeaşi tehnologie care va pune în mişcare viitoarele versiuni ecologice Mercedes A şi B-Klasse.
Smart mai anunţă că pe lângă această variantă va mai fi disponibilă şi una hibridă, cel mai probabil benzină-electric, pentru acelaşi minicar.