Dacia se aventurează din nou în lumea sporturilor cu motor. După succesele repurtate în Raliul Gazelelor și Trofeul Andros, producătorul român își va face debutul cu Duster în cea mai celebră și dificilă cursă de viteză în coastă din lume, Pikes Peak. La competiția ce are loc pe 26 iunie la Colorado în SUA, Dacia se va prezenta cu o versiune specială a modelului Duster.
Denumită No Limit, aceasta vine cu elemente unice, dezvoltate în parteneriat cu la Tork Engineering (concepţie, fabricaţie, montaj, dezvoltare) şi de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care oferă expertiza pe toată durata proiectului.
Duster No Limit va fi pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu învingător la Trofeul Andros. Obiectivul este unul singur: victoria.
Sub capotă se află motorul supercarului Nissan GT-R, o unitate V6 de 3,8 litri, cu 4 supape pe cilindru, modificată pentru a răspunde cerințelor de performanță ce se impun unei mașini pentru cursele de viteză în coastă. Propulsorul care va pune în mișcare acest Duster special dezvoltă 850 de cai putere la 6.000 rpm și un cuplu de 900 Nm.
Agregatul cu 6 cilindri este cuplat la o cutie de viteze secvențială cu 6 viteze, dezvoltată special pentru a putea sa folosească la maxim puterea motorului permițând schimbări de viteză precise şi rapide.
Duster No Limit dispune de o caroserie din fibră de sticlă, eleron spate, spoilere și extensii ale acestora pentru a îmbunătăți aerodinamica mașinii. Soluţiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster „No Limit” sunt foarte rar permise de regulamentele de concurs și vin cu particularități validate în tunelul aerodinamic.
Cursa de coastă de la Pikes Peak este o probă unde motricitatea este foarte importantă şi unde aderența variază în funcție de porţiunile de drum, cu un traseu format 50% din tronsoane de asfalt și 50% din tronsoane neasfaltate.
„Pentru un pilot, să îmblânzească un monstru pe drumuri de munte, asfaltate sau nu, la o viteza de 200 km/h… ei bine, e ceva care nu i se poate întâmpla decât dacă e la Pikes Peak. Nu cunosc alte curse la care să poată lua startul o mașina cu un astfel de motor”, a menţionat Jean-Philippe Dayraut.