Skoda se înarmează cu noi elemente care să o facă nu doar atractivă în ochii clienților, ci și eficientă în lupta cu normele de poluare. La trei ani de la debutul ultimei generații Superb, cehii vor introduce pe vârful de gamă cel mai economic și ecologic propulsor din ofertă. Noul motor 1.6 TDI CR înlocuiește vechiul 1.9 TDI, un agregat cu o carte de vizită impresionantă în cadrul grupului Volkswagen.
Unitatea dezvoltă 105 cai putere și face parte dintr-o nouă generație de motoare turbodiesel, echipate cu sistem de injecție common-rail și injectoare piezo.
Această motorizare poate fi cuplată doar la cu o cutie manuală cu 5 rapoarte şi promite să ofere performanțe de consum încântătoare. Limuzina cehilor va fi astfel capabilă să parcurgă 100 de kilometri cu doar 5,0 litri de combustibil în cazul sedanului, în timp ce mașina de familie Superb Combi consumă în medie 5,2 litri.
Superb 1.6 TDI CR consumă cu 0,2 litri mai puțin la 100 km față de modelul echipat cu unitate 1.9 TDI, care dispune tot de 105 cai putere.
Emisiile de dioxid de carbon scad cam cu aproximativ de 20 g de dioxid de carbon pe km, sedanul având o valoare de 130 g/km, iar versiunea break emite 133 g/km.
Performanțele dinamice sunt modeste, dar acestea contează mai puțin la un model care pune accentul pe economia de carburant.
Superb 1.6 TDI CR se încadrează în normele Euro 5 și poate demara de la 0 la 100 km/h în 12,5 secunde. Viteza maximă este de 187 kilometri pe oră, în timp ce Superb Combi poate rula cu maxim 185 km/h.