Volkswagen rămâne unul din puținii constructori non-premium care încă își permit luxul de a etala ca vârf de lance o limuzină în clasa mare. Încă de la lansare Phaeton a fost o chestiune de imagine, de orgoliu, dar și una care ține de puterea financiară a celui mai mare fabricant de automobile din Europa. Singurul model etichetat de Volkswagen ca fiind de clasă premium beneficiază acum de o imagine proaspătă și un prețcare îi permite să atace limuzinele business consacrate.
Noile elemente de design ce definesc personalitatea puternică a mașinii sunt
stilizate după canoanele actuale ale mărcii. Blocurile optice sunt ușor alungite și încorporează un sistem LED pentru lumini diurne, bara de protecție și grila – de dimensiuni mai reduse, primesc ornamente cromate, în timp ce motorul este acoperit cu o nouă capotă care lasă impresia de soliditate. Profilul păstrează linia modelului anterior, însă câteva muchii subtil desenate și pasajele mai pronunțate ale roților creează impresia de nou.
Spatele masiv cu extremitățile rotunjite se remarcă prin tehnologia LED, de ultimă generație, ce figurează în dotarea stopurilor, tehnologie care face mașina mai vizibilă în trafic, indiferent de condițiile atmosferice. Evacuările cromate înglobate în spoiler, senzorii pentru parcare, insertul metalic de pe bara de protecție completează imaginea somptuosului sedan.
La interior, Phaeton Facelift pune accent pe calitate și finețea finisajelor, modelul Volkswagen fiind capabil să concureze fără probleme în fața titanilor Mercedes S-Klasse și BMW Seria 7. Clienții vor fi răsfățați cu tot ce are mai bun Volkswagen în momentul de față.
Germanii n-au făcut rabat de la tehnologiile de confort și siguranță, în habitaclu regăsindu-se un sistem de climatizare cu patru zone, piele Alcantara, scaune electrice cu 18 setări. Suspensiile pneumatice, sistemul de reglare automată a distanței în trafic, și tehnologia 4Motion vin să întărească efortul inginerilor VW de a oferi un bagaj tehnologic eficient.
Sub aspectul motorizărilor Phaeton Facelift poate fi echipat cu o unitate diesel V6 de 3.0 litri care dezvoltă 240 de cai putere, sau trei pe benzină: V6 de 3.6 litri şi 280 de cai putere, V8 de 4.2 litri și 335 CP si W12 de 6.0 litri ce produce 450 de cai putere.
Sedanul de top de la Volkswagen poate fi oferit în versiunea cu ampatament normal (5.06 metri) sau ampatament lung (5.18 metri).
Prețul de pornire este fixat la 67.400 de euro cu TVA.