Bugatti avansează spre noi segmente de piață, în încercarea de a câștiga mai mulți clienți, dar și mai multe beneficii pe partea de imagine. O limuzină sport era exact ceea ce lipsea producătorului exclusivist, care confirmă planurile sale referitoare la prima sa mașină de patru locuri din ultimii 70 de ani. Se numește Galibier și a primit undă verde pentru producția de serie.
Fabricația va începe în 2013, modelul urmând să păstreze detaliile conceptului cu același nume, dezvăluit unui număr restrâns de persoane. Luxul, sportivitatea și confortul vor fi elementele cheie ale acestei limuzine bolid, care va ajunge cu siguranță în garajul unor pasionați ai mărcii.
Vor fi produse doar 300 de exemplare, la fel ca în cazul mult mai celebrului Veyron. Potrivit unor surse din interior, limuzina Galibier va costa peste 1,2 milioane de euro.
Aceasta beneficiază de un şasiu şi o caroserie cu o compoziţie din fibră de carbon şi aluminiu, care ajută la creşterea rigidităţii şi reducerea semnificativă a greutăţii şi, implicit, a consumului.
Cu o lungime de peste 5 metri, mașina va putea găzdui în condiții de confort maxim patru persoane.
Chiar dacă va împrumuta detalii de design şi motorizarea W16, luxosul Bugatti nu va fi nici pe departe la fel de extrem ca Veyron. Propulsorul este ceva mai „cuminte”, având „doar” 800 de cai putere, faţă de 1001 cât deţine Veyron.
Imensele resurse ale agregatului cu o cilindree de 8.0 litri sunt repartizate ambelor punţi, prin intermediul unui sistem de tracţiune integrală. Cutia de viteze automată cu opt trepte trebuie să facă faţă acceleraţiilor extrem de agresive, în timp ce frânele din carbon ceramic au datoria să oprească eficient şi la timp luxosul automobil ce cântăreşte două tone.
Galibier va putea rula cu o viteză maximă de 352 km/h, cu 56 mai puţin decât Veyron.