BMW oferă iubitorilor de mașini sportive o primă idee asupra celei mai puternice versiuni Seria 5. Luna aceasta germanii vor dezveli în mod oficial prototipul Concept M5 din care va prinde viață viitorul M5. Modelul sport de clasă medie este prezentat acum în varianta sedan, folosind o serie de elemente tipice gamei M.
BMW Concept M5 va fi prezentat la Salonul Auto de la Shanghai (China), ce se va desfășura între 21-28 aprilie.
Versiunea de serie M5 este așteptată la Frankfurt în luna septembrie.
Numeroase detalii ale prototipului vor fi regăsite pe mașina de uzină, Concept M5 fiind practic o versiune pre-producție a noului M5, care va înlocui precedenta serie ieșită din producție în toamna anului trecut.
Lipsa informațiilor tehnice amplifică și mai mult curiozitatea fanilor dar și a viitorilor clienți care se pot aștepta la performanțe superioare pe toate planurile. Noul M5 va renunța la premiatul motor V10 în favoarea unui V8. Puterea dezvoltată de acesta nu este cunoscută, însă ar trebui să fie cel puțin la nivelul gamei X5 M / X6 M, adică de 555 cai putere.
Unitatea cu supraalimentare va fi echipată cu tehnologie M Power Twin-Turbo, ce va pune la dispoziție un turbocompresor twin-scroll.
Activitatea dinamică a motorului va fi gestionată printr-o cutie automată DKG, probabil cu 7 trepte. Pe parte de consum se va înregistra o diminuare cu 25% față de vechiul M5 care necesita 14,8 litri/100 km.
Consumul este minimizat, și de un sistem de oprire-pornire al motorului ("Auto Start Stop").
Prototipul M5 prezintă o serie de detalii estetice diferite de cele ale unui Seria 5 obișnuit. Spre exemplu spoilerul față cu prize mari de aerisire, fantele de ventilație pe aripile față sau discurile de frână perforate. Jantele negre cu cinci spițe duble, sau vopseaua specială "Shadow Chrome" sunt alte detalii care conferă o aură specială bolidului german. În spate își face apariția un difuzor cu patru puncte de evacuare.