Opel s-a hotărât în sfârșit să spună da proiectului pe care l-a abandonat în urmă cu șapte ani. Compania germană și-a anunțat debutul în clasa mașinilor mini, intenție pe care au semnalat-o încă din martie 2004 când au dezvelit conceptul Trixx. Lansarea automobilului de buzunar este programată peste doi ani.
Având numele de cod Junior, viitorul mini sub sigla Opel va acoperi un segment până astăzi neexplorat de germani dar care aduce beneficii semnificative unor producători ca Ford sau Volkswagen.
Poziționat sub Corsa și cu dimensiuni mai mici decât Agila, viitorul Junior se va putea opune și tripletei de succes 107 / C1 / Aygo, care împreună au depășit milionul de exemplare în doar trei ani de la debut.
Nick Reilly, fostul director executiv Opel, a declarat că noul minicar va fi un element important în strategia de dezvoltare a mărcii. ”Ulterior această mașină ar putea avea și o versiune electrică destinată clienților care conduc doar în oraș", susține Reilly.
Opel Junior va fi o alternativă la Ford Ka, Fiat 500, Renault Twingo dar și viitorul Volkswagen Lupo.
Dezvoltarea acestui minicar va costa compania auto nu mai puțin de 90 de milioane de euro. Producția va fi realizată integral în Germania, la uzina din Eisenach. Operațiunile de asamblare vor fi demarate în 2013, odată cu lansarea unor noi linii tehnologice în cadrul aceleași uzine unde acum se fabrică versiunea în 3 uși a subcompactei Corsa.
În urma acestei investiții vor fi asigurate 1.600 de locuri de muncă.
Inginerii Opel și-au luat angajamentul să aducă pe piață un automobil care se va remarca la nivel tehnologic și prin eficiență, viitorul Junior urmând să dispună de o serie de sisteme inovative. Citadina Opel promite să rezolve și un capitol cu numeroase de deficiențe în clasa A. Designul va marca o schimbare radicală și va avea linii exterioare stilate.