Audi îşi reconsideră poziţia faţă de maşinile de clasa mică. Conştienţi de influenţa pe care o exercită acum aceste modele asupra clientelei europene, germanii vor continua să-și lărgească oferta de modele urbane, revenirea numelui A2 fiind tot mai des enunțată. Potrivit șefului departamentului cercetare şi dezvoltare, Michael Dick, echipa desemnată pentru dezvoltarea noului A1 se va ocupa și de viitorul A2, având în vedere numeroasele elemente tehnice ce vor fi împărțite de cele două modele.
“Are dimensiuni mai mari decât modelul Up!, o caroserie şi linie de design specifică. Va avea trăsăturile unui A2, dar va fi foarte diferit de prima generaţie. Va fi mai spațios decât A1, dar la fel de agil”, susţine Dick.
Configurația caroseriei va sugera alura unui minivan compact și va beneficia de câteva artificii estetice pentru a sugera dinamism. Micul model nu va fi construit pe aceeaşi structură cu Volkswagen Up!, ci va folosi o platformă comună din cadrul grupului VW. Inginerii au optat pentru o platformă extinsă a noului Polo.
Pentru partea tehnică există câteva surprize, între care şi o variantă cu propulsie electrică. La acesta se adaugă şi modele cu propulsoare diesel şi pe benzină de ultimă generaţie, mai eficiente şi puternice, cuplate la cutii manuale şi automate DSG cu dublu ambreiaj.
Oficialul a mai spus că deocamdată se lucrează la o versiune pre-producţie, de la care maşina de serie va împrumuta numeroase elemente estetice.
Nu există o dată clară pentru prezentarea modelului final, însă Michael Dick susține că Audi trebuie mai întâi să ducă până la capăt planurile sale legate de noul A1 și abia apoi se va putea pune problema relansării fratelui mai mare A2.
Prima generaţie A2 a debuat în 1999 și a rămas în producție până în 2005.