Kia începe să se afirme ca producător de automobile electrice. Unul din primele sale exponate va fi versiunea cu zero emisii a noului monovolum Venga. Acesta este așteptat să debuteze peste doi ani, mașina de serie urmând să păstreze numeroase detalii tehnice de la conceptul prezentat anul trecut la Geneva.
Venga EV face parte din noua linie de vehicule ecologice denumite EcoDynamics, și vine cu câteva adaptări specifice. Soclul pentru curent electric ia locul rezervorului de combustibil, iar grila radiatorului a fost obturată complet.
Activitatea de propulsie este 100% susținută de un motor electric de 109 cai putere. Lipsit de aportul unui agregat pe combustili fosili, conceptul Kia dezvoltă un cuplu maxim de 280 Nm, suficient pentru un condus ușor al mașinii. Unitatea electrică, amplasată pe locul motorului termic, acționează asupra punții față.
Monovolumul electric este echipat cu un sistem avansat de acumulatori bazat pe inovativa tehnologie LiPoly (Lithium Ion Polymer), ale cărei proprietăți de încărcare și autonomie în funcționare sunt net superioare bateriilor litiu-ion sau nickel-metal.
Capacitățile dinamice ale motorului sună destul de convingător pentru un monovolum electric, ce nu apelează la un motor convențional. Venga EV execută demarajul de la 0 la 100 km/h în 11,8 secunde și poate ajunge până la o viteză de vârf de 140 km/h.