Porsche a surprins pe toată lumea când în martie la Geneva prezenta conceptul unei super-sportive hibride. Cireașa de pe tort de la standul germanilor a fost conceptul 918 Spyder, prin care germanii își afirmau intențiile de a dezvolta în viitorul apropiat un supercar ce integrează o componentă ecologică. Reacțiile pozitive și interesul manifestat de publicul vizitator i-a îndemnat de oficialii Porsche să fac pasul decisiv spre producția de serie.
Începând de ieri supercarul cu tehnologie hibridă inovativă poate fi achiziționat de pasionații de modele sport ecologice. Prețul este unul pe măsură: 768.000 de euro cu TVA. Astfel 918 Spyder devine și cel mai scump model din istoria Porsche, întrecând chiar și celebrul Carrera GT oferit între 2003 și 2006 la prețul de 453.000 de euro.
Vor fi fabricate doar 918 unități, din dorința de a păstra aerul exclusivist al mașinii. La vremea sa Carrera GT a fost produs în numai 1.000 de exemplare.
Porsche a plănuit ca producția să demareze în septembrie 2013, pentru ca primele exemplare să ajungă în garajul clienților în 2014.
918 Spyder beneficiază de un sistem de propulsie hibrid. Tandemul utilizat este un motor V8 care dezvoltă 500 CP la 9.200 rpm și două motoare electrice, unul pe puntea față și celălalt pe cea din spate, care dezvoltă 208 CP. Puterea este livrată printr-o transmisie automată PDK cu şapte rapoarte. În modul electric 918 Spyder poate parcurge 25 km.
Tehnologia hibridă permite conceptului să atingă 100 km/h în numai 3,2 secunde. Viteza maximă poate ajunge la 320 km/h. Testele au relevat că un tur de circuit pe Nurburgring poate fi parcurs în mai puțin de şapte minute și jumătate, un adevărat record pentru un hibrid.
Demarajul și limita superioară a modelului sportiv nu par deloc în concordanță cu consumul declarat de Porsche, doar 3,8 litri la 100 km.
Tema estetică fixează conceptul într-un cadru original, câteva elemente fiind inspirate din lumea mașinilor de competiție. Exteriorul îmbracă forme pur sportive, ce denotă o aerodinamică impecabilă.
Spoilerul față beneficiază de un apendice din fibră de carbon, care ajută la fluidizarea curenților de aer, iar partea din spate primește o componentă similară ca utilitate, însă este dispusă sub forma unui difuzor. Asemenea mașinilor de competiție, terminațiile duble cromate ale sistemului de evacuare sunt poziționate pe capătul pragurilor.