Opel a dezvelit la Geneva versiunea concept a viitorului său monovolum de dimensiuni mari. Zafira Tourer impresionează nu doar prin ținuta sa estetică, nivelul de calitate, ci și prin ideile inovatoare aduse la adresa modularității și noțiunii de confort. Modelul se remarcă și prin spațiul vitrat foarte amplu care permite luminii să pătrundă cu generozitate pentru a contribui la starea de bine a pasagerilor.
Din punct de vedere estetic Zafira împrumută la partea frontală câteva detalii de la modelul de serie Ampera, în rest conceptul venind cu o sumedenie de elemente originale care în mod cert vor fi regăsite în aceeași formă și pe modelul de serie.
Așa cum era de așteptat, Zafira Tourer pune în primul rând accent pe valori precum spațiu, flexibilitate, ambele combinate cu o atmosferă serenă, conferită de materiale și designul interior.
Proiectată să găzduiască 7 persoane, mașina de studiu ne arată cum poate transforma interiorul într-o manieră simplă și comodă. Al treilea rând de scaune se poate rabata până la podea, iar rândul central de scaune poate fi pliat prin apăsarea unui buton aflat pe consola centrală, astfel pasagerii din spate putând beneficia de spațiu la discreție. Cele două scaune laterale pliate, de pe al doilea rând, pot servi ca sprijin pentru picioare.
Tetierele sunt acționate electric, iar din motive de securitate tetiera șoferului rămâne în poziție verticală în timpul deplasărilor, pentru ca restul ocupanților să beneficieze de un ”tratament” diferit, acestea pivotând la 90 de grade în poziţie orizontală, ușor curbată spre înainte pentru a oferă relaxare totală.
Printre elementele care surprind se numără și ecranul tactil de mari dimensiuni care domină consola centrală. Un compartiment destinat stocării obiectelor este poziționat mai sus, suprafața sa putând acomoda un iPad sau o tabletă PC.
Revenind la exterior, Zafira Tourer este echipată cu faruri adaptive AFL+ și tehnologie LED pentru lumini diurne. Ușile conceptului au o deschidere convențională, soluția utilizată de Meriva, ușile spate cu deschidere opusă celor din față, nefiind agreată cel puțin la nivelul conceptului.
Cât privește motorizarea, sub capota monovolumului se află un motor pe benzină de 1,4 litri supraalimentat, cuplat la un sistem de economisire de tipul start-stop.