Renault s-a lăudat la salonul elvețian cu două concepte care dezvăluie o nouă și dinamică direcție estetică. După Captur, conceptul R-Space vine să definească într-o manieră și mai coerentă modul cum va arăta viitorul monovolum subcompact al francezilor. Prototipul, unul avansat din punct de vedere tehnologic, elaborat la partea de design dar și foarte economic, dezvăluie în linii mari cam cum va arăta modelul care va înlocui în 1-2 ani actualul Grand Modus.
Conceptul măsoară 4,25 metri lungime și beneficiază de o caroserie cu linii fluide. Uşile din spate se deschid spre înapoi întocmai ca la noul Opel Meriva.
Propulsorul este o unitate de 0,9 litri cu trei cilindri, cu injectie directă, care oferă 110 CP. Este asociat unei cutii de viteze automată cu dublu ambreiaj ("ECD"). Acest motor este dezvoltat de alianța Renault-Nissan şi este denumit "Energie TCe", pe care Renault va îl va produce începând din 2012.
Motorul pe benzină asigură un demaraj de la 0 la 100 km/h în 11 secunde.
Deși are o cilindree foarte mică, R-Space este dotat cu elemente tehnologice care să contribuie la minimizarea consumului. Sistemul start-stop, o pompă de ulei cu debit variabil, un sistem care permite temperaturii motorului să crească rapid la rece atunci când începe să lucreze valva EGR iar gazul de eşapament este reintrodus la intrarea în motor înainte de a trece prin turbocompresor.
Astfel Renault R-Space reușește să consume numai 3,7 litri/100 km. În prezent nu există nici un minivan între 4,00 şi 4.40 metri, cu motor pe benzina de la 100 la 120 CP care să ofere un consum mai bun.
Conceptul beneficiază suplimentar de asistența unui dispozitiv Icare ajustează în mod automat răspunsul motorului la condiţiile de drum, pentru a încerca să scadă consumul de carburant la maxim.
Sistemul funcționează cu ajutorul unui dispozitiv de camera ("Visio"), care oferă informaţii la unitatea centrală de control cu privire la mediul înconjurător, starea traficului, semafoare şi treceri de pietoni.