Peugeot a lăsat pradă uitării emblema GTi, care în anii 80 înflăcăra sufletele multor fani. Deși acum nu se arată vremuri mai bune decât atunci, constructorul din Hexagon a revenit la sentimente mai bune și repune în drepturi modelul sportiv. Simbolul renaște pe 308, însă este departe de ceea ce însemna în trecut GTi.
Noul 308 GTi este deja disponibil la dealerii Peugeot din Europa la un prețde bază de 25.900 de euro.
Deși seamănă foarte bine cu 308 THP, noul model sport se diferențiază de acesta prin evacuările cromate, jantele de 18 inch, eleronul redimensionat și logo-ul GTi de pe aripi și hayon. La interior se disting în mod deosebit doar inserturile din aluminiu și volanul sportiv îmbrăcat în piele.
Standard, acesta este echipat cu oglinzi reglabile electric şi încălzite, geamuri electrice spate, cruise control cu limitator de viteză, sistem de asistare la parcarea cu spatele, ABS, EBD (distribuția electronică a forței de frânare), ESP (programul electronic al stabilității) și ASR (control al tracțiunii).
Pachetul de siguranță mai include asistenţă la frânare de urgenţă cu avertizare lumioasă pe blocurile optice spate și 6 airbaguri.
308 GTi nu surprinde prin foarte multe detalii. Exteriorul ar fi meritat mai multă atenție, însă francezii au optat ca mașina lor să fie mai aproape de nevoile unor tineri care nu vor să epateze, ci doar caută aspectul practic și un consum decent.
Din același motiv, sub capotă se află o motorizare 1.6 turbo ce produce 200 de cai putere, cu 10 în minus față de Golf GTI. Unitatea dezvoltată împreună cu BMW poate oferi un cuplu maxim de 275 Nm, livrat constant între 1.700 şi 4.500 rpm.
Peugeot folosește la partea de transmisie o cutie manuală, cu 6 trepte, care contribuie la reducerea consumului și emisiilor dacă motorul este exploatat corect. Conform fișei tehnice, consumul mediu este de 6,9 litri/100 km, în timp ce rata emisiilor de CO2 se ridică la 159 g/km CO2.
Motorul cu patru cilindri ce intră în echiparea versiunii GTi permite obținerea celor mai bune performanțe din gama lui 308: accelerație de la 0-100 km/h în 7,7 secunde, iar viteza maximă se cifrează la 237 km/h.
308 GTi prezintă la exterior jante din aliaj, o gardă la sol coborâtă cu 10 mm și o caroserie de culoare albă, dar, spre diferență de acesta, compacta franceză este oferită în versiunea cu 5 uși.