Ford a dezvoltat prin eforturi proprii o nouă generație de motoare din aliaj pe benzină care va marca toate aparițiile din următorul deceniu și poate chiar mai mult de atât. Denumită EcoBoost, gama este formată din unități de litraj mic spre mediu, cu putere litrică superioară și performanțe pe măsură. Modele de top precum Mondeo, S-MAX și Galaxy au deja în ofertă noul motor 1.6 EcoBoost.
Noul Focus, ce se va lansa anul acesta, va avea de asemenea în dotare o versiune EcoBoost, tot de 1,6 litri, cu patru cilindri.
Spre deosebire de acestea, Fiesta va primi o motorizare de 1,2 litri care va avea însă trei cilindri și va putea satisface pretenții diverse grație celor 135 de cai putere și cuplului maxim de 180 Nm, disponibil de la 1.500 de rotații pe minut.
Agregatul va dispune de sistem turbo și injecție directă pentru a putea conferi vigoare dar și o autonomie ridicată. Pentru o eficiență sporită, tehnologia de distribuție variabilă va asigura performanțe dinamice, consum decent și arderi mai bune în camera de combustie.
În prezent, noul Fiesta propune o gamă formată din patru motorizări pe benzină: 1,2 litri de 60 CP, 1,2 litri de 82 CP, 1,4 litri de 97 CP și 1,6 litri de 120 CP.
Motorul urmează să fie lansat în intervalul 2012 -2013, perioadă în care este plănuită introducerea versiunii Fiesta Facelift.