Daewoo va fi primul brand sud-coreean ce va dispărea de pe firmamentul automobilistic. După ce în tot restul lumii numele său a fost înlocuit cu Chevrolet, un lucru similar urmează să se întâmple și în singura țară unde astăzi mai există automobile Daewoo. Începând de anul acesta, toată gama Daewoo va primi emblema și numele mărcii de volum americane, ocazie cu care actualul proprietar, General Motors, va diversifica oferta actuală.
Fondată în anul 1937, compania Daewoo Motors a cunoscut gloria la mijlocul anilor 90, când activitățile sale erau prezente pe toate continentele lumii. Succesul avea să apună în 1998 odată cu criza din Asia, trei ani mai târziu brandul fiind cumpărat de General Motors în urma falimentului.
Spre diferență de alte mărci precum Pontiac, Mercury, Saturn, Hummer închise din motive de rentabilitate, Daewoo iese din peisajul industriei auto pentru a face loc unei mărci mult mai notorii, cu vânzări de 4,26 milioane de autovehicule pe an.
Daewoo a fost o marcă bine primită și în România, creații precum Tico, Matiz sau Nubira s-au bucurat de succes printre clienții din țara noastră.
În capul listei modelelor care au făcut volume se află totuși Cielo, un model foarte de întâlnit pe șosele din România la finele anilor 90. Disponibil în versiunea sedan, Cielo s-a dovedit a fi una din cele mai populare mașini utilizate de taximetriști.
Tot Daewoo a deschis în țara noastră prima uzină modernă de fabricație a automobilelor. Tico, Matiz și Cielo s-au asamblat la Craiova în 1994, pe locul unde astăzi se produce Ford Tranzit.