În ciuda pesimismului general dar și a dificultăților financiare care au continuat să persiste, piața auto globală începe să dea semne serioase de revenire. Cel puțin din punct de vedere statistic, în 2010 industria automobilului a făcut pasul spre normalitate. La nivel mondial, anul trecut s-au comercializat 70,4 milioane de automobile, în creștere cu 11,7 %.
Aproape un sfert din totalul modelelor vândute, provine de pe primele trei piețe auto ale lumii.
China și-a păstrat fotoliul de lider, grație celor 16,1 milioane de turisme comercializate în decursul celor 12 luni. Locul secund este ocupat de SUA cu 11,6 milioane de unități, urmată de Japonia cu 4,9 milioane.
Interesant este că vânzările din China depășesc volumul cumulat al vânzărilor de noi automobile înregistrate anul trecut de SUA și Japonia.
Piețele emergente s-au dovedit a fi și în 2010 regiunile cu cel mai susținut ritm de creștere al vânzărilor.
Recordul absolut îl deține Chile, unde anul trecut s-au vândut cu 66% mai multe autoturisme comparativ cu 2009, urmată de Indonezia unde numărul modelelor înmatriculate a fost cu 50% mai mare (707.000 unități). Alte două piețe cu creșteri procentuale semnificative sunt Columbia cu 38% (239.000 de unități), și Turcia cu 37% (765.000 unități).
Anul trecut s-au făcut remarcată și Brazilia (3,3 milioane) care a devenit a patra piață auto a lumii, depășind pentru prima oară Germania (3,1 milioane).
Puternic din urmă vine India, unde anul trecut s-au vândut 2,6 milioane de unități, (+31 %), care a depășit ca volum cifrele raportate în Italia şi Marea Britanie.