BMW relansează lupta în clasa de mijloc pe segmentul SUV odată cu apariția unui nou X. Este X3, modelul care i-a silit pe Audi și Mercedes să urmeze modei inițiate de bavarezi în liga premium, o generație proaspătă, schimbată din cap până în picioare care debordează de inovații. Lansarea oficială a avut loc în noiembrie, acesta fiind și cel mai important debut al toamnei pentru BMW.
Noul X3 are dimensiuni mai mari, fiind cu 9 cm mai lung decât vechiul model, acum având 4.65 m lungime, are motoare mai puternice şi consumă mai puţin. Volumul portbagajului poate fi extins prin rabatarea spătarului spate.
Noul SAV (Sport Activity Vehicle) înlocuieşte prima generație X3 pusă în vânzare din 2004.
Versiunea diesel xDrive20d costă în România 41.168 euro cu TVA, iar cea pe benzină xDrive35i vine la un prețde 51.708 euro cu TVA.
Complet schimbat, regândit, X3 este capabil să ofere satisfacție celui de la volan, iar pasagerilor un nivel superior de confort. Practic, nu există capitol unde cuvântul definitoriu să fie nou.
Printre elementele inovative care vor să împlinească aspirațiile noului automobil sunt sistemul de tracțiune integrală xDrive, sistemele de control al performanței, direcția electrică, tehnologia de control a suspensiilor și dinamicii condusului. Suspensia spate este de tip paralelogram deformabil în două axe, similară cu unitatea X1 iar pe față utilizează o punte de tip McPherson.
Din fabrică, BMW își echipează modelul său cu indicator al punctului de schimbare optim al treptei de viteză, tehnologia BER - Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei la frânare), EPS - Electric Power Steering (servo-direcţie asistată electric), componente auxiliare electrice controlate inteligent și pneurile cu rezistenţă redusă la înaintare, ceea ce contribuie la scăderea consumului de combustibil şi a nivelului de emisii.
Pentru prima oară, X3 este disponibil cu sistemul de economisire a carburantului, Auto Start Stop prezent doar pe versiunea pe benzină cu 6 cilindri. O altă premieră pentru X3, dar și pe segmentul din care face parte este cutia automată cu 8 trepte, aceasta fiind disponibilă doar în cazul propulsorului pe benzină, agregatul diesel având o transmisie manuală cu şase trepte.
Deocamdată sunt disponibile două motorizări: diesel 184 cai putere (xDrive 20d) și benzină de 306 cai putere (xDrive35i). Unitatea diesel are un consum mediu de 5,6 litri/100 km iar cea pe benzină de 8,8 litri.
Ca și alte modele, BMW și noul X3 beneficiază de câteva măsuri care să asigure consumul scăzut, ca sistemul de oprire repornire automată a motorului, un alternator care produce energie în principal în decelerare, şi pneuri cu rezistenţă scăzută la rulare.
A doua generație X3 are parte de echipamente care au fost disponibile și pe modelul precedent, spre exemplu sistemul de proiecţie a informaţiilor pe parbriz ("Head Up Display").