Mercedes va începe „electrificarea” în masă a modelelor sale atât pentru a combate atacurile venite din partea concurenței cât și pentru a se încadra în media emisiilor per producător. Incepând din 2011 oferta va include pe lângă versiunile obișnuite și o variantă hibrid cu o configurație mai puțin întâlnită în prezent. Motorizarea este destinată actualului E-Klasse și reunește avantajele propulsorului diesel cu cele ale unui agregat electric.
Noua versiune va purta indicativul E 300 Bluetec Hybrid și se dorește a fi răspunsul germanilor la adresa Lexus GS450h.
Grupul propulsor este format din unitatea diesel pe injecție directă de 204 cai putere, cuplul maxim 500 Nm, și o unitate electrică de 200 CP. Puterea trece printr-o cutie automată cu 7-viteze la roţile din spate.
Hibridul folosește motorul electric pentru un stimulent suplimentar în timpul accelerării, puterea necesară fiind generată de un set de baterii ce sunt alimentate de un sistem de recuperare a energiei de frânare. Unitatea Bluetec Hybrid va permite noului E-Klasse să devină cel mai economic model premium din clasa medie.
Potrivit informațiilor preliminare oferite de constructorul german versiunea E 300 Bluetec Hybrid va consuma în medie doar 4,5 litri la 100 km, în timp ce rata emisiilor de dioxid de carbon se va situa sub 120 de grame pe kilometru.
Mercedes-Benz va produce hibridul diesel în Germania la uzina din Sindelfingen unde se fabrică majoritatea modelelor din gama E-Klasse.
Noul E 300 Bluetec Hybrid va fi comercializat începând cu al doilea semestru din 2011.