Honda livrează zilele acestea ultimele exemplare ale singurului său model sportiv oferit fanilor mărcii din Europa. Micul dar rapidul Civic Type R își va înceta prematur activitatea, luna aceasta fiind și ultima în care mai poate fi cumpărată. Decizia nu are nici o legătură cu ținta de vânzări și nici cu recesiunea, ci are la bază un motiv cât se poate de serios: normele de poluare Euro 5.
O măsură similară s-a luat și în S.U.A, unde versiunea sedan Civic Type R și-a încetat activitatea din același motiv, modelul nereușind să respecte viitoarele norme.
Investițiile japonezilor într-un motor care să emită mai puține noxe s-au dovedit destul de ridicate și nu s-au justificat în contextul unui volum moderat al livrărilor către dealeri. Type R s-a lansat în anul 2006 pe piața europeană, ca alternativă la modele precum Ford Focus ST și Renault Megane RS.
Versiunea de performanță dispune de un motor cu patru cilindri ce dezvoltă 201 CP la 8.000 de rotații. Cuplul maxim de 193 Nm este obținut la 5.600 de rotații.
Type R cântărește 1.267 de kilograme, iar întreaga forță a propulsorului este trimisă roților punții față, asemenea rivalilor săi Ford Focus ST, Opel Astra OPC și VW Golf GTI. Cel mai puternic model al gamei Civic, este disponibil cu o transmisie manuală cu 6 trepte și o caroserie în trei uși.
Fabricat exclusiv la uzina Swindon din Anglia, sportivul Civic Type R va continua să fie livrat pe alte piețe mai puțin restrictive, precum Japonia, Australia, Singapore și Africa de Sud.