Ford va aduce un suflu proaspăt în clasa compactă din primăvara anului viitor. Atunci se va lansa noul Focus, care pe lângă aspectul radical schimbat va aduce ultima generație de motoare pe benzină, și o suită de dotări în premieră. Cu patru luni înainte de comercializarea sa, divizia europeană anunță prețurile de pornire pentru întreaga gamă.
Deocamdată s-au publicat doar prețurile pentru Marea Britanie și Germania.
Noul Ford Focus în versiunea hatachback va fi disponibilă de la 17.850 de euro, în vreme ce modelul sedan va costa pe piața germană 18.350 de euro.
Varianta de familie, disponibilă cu o caroserie în 5 uși vine la un prețde bază de 18.600 de euro. Deoarece va fi lansat în 2012, tarifele modelul sportiv ST vor fi anunțate abia anul viitor.
Așa cum ne-a obișnuit, Ford va oferi trei nivele de echipare, „Ambiente“, „Trend“ și „Titanium“. Versiunea de mijloc este mai scumpă cu 950 de euro decât Ambiente, în timp ce pentru un Focus în echipare de top se va plăti cu 1.960 de euro mai mult decât pe varianta de intrare. Controlul electronic al stabilității este oferit ca dotare de serie pe toate modelele Focus, în timp ce sisteme avansate de siguranță, sau diverse dotări de confort vor fi regăsite în pachetul standard doar pe vârful de gamă.
Ford include pe lista de echipamente și un sistem de frânare automată de urgență și asistent la parcare. Sub aspect tehnologic Focus se remarcă printr-o serie de sisteme de asistență care fac din condus o experiență mai plăcută și sigură. Aici sunt incluse tehnologiile de păstrarea benzii de rulare, de avertizare a depășirii sensului de mers, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație, pilot automat adaptiv cu funcția de frânare, lumini automate și altele.
Partea de motorizare include unitățile pe benzină 1.6 EcoBoost de 150 și 180 cai putere, 1.6 Duratec de 105 și 125 cai putere. Amatorii de motoare diesel vor putea alege între agregatele 1.6 litri de 95 CP și 115 CP, respectiv 2.0 litri de 115, 140, 163 CP.
Fiind un automobil de o importanță capitală pentru Ford, vânzările gamei Focus însemnând aproape 50% din totalul volumului comercializat pe piața europeană, divizia locală va căuta să pună în valoare calitățile compactei a cărei producție a început pe 6 decembrie simultan în două facilități din Europa și America de Nord.
A treia generație Focus este prima cu destinație globală, utilizând același design, motoare și echipamente. Construit pe o platformă complet revizuită, modelul vizează 120 de piețe ale lumii și șase continente.
Focus este cel mai bine vândut produs al Ford, având la activ peste 10 milioane de clienți.