BMW se arată a fi un jucător puternic pe piața mașinilor premium electrice. Pe lângă modelele din proiectul Megacity, germanii pregătesc o versiune electrică a Seriei 1 prin care caută să exploateze pe cât posibil avantajele automobilelor cu zero emisii. Aceasta va fi livrată odată cu noua generație, și va beneficia de câteva soluții tehnice noi, care să pună într-o lumină favorabilă vehiculul ecologic în raport cu produse convenționale.
Potrivit unor surse din interior, dezvoltarea modelului electric a început de curând, lansarea versiunii de producție urmând să aibă loc până în 2013. Intenţia constructorului german este de a oferi un automobil cu o autonomie ridicată, şi la costuri de achiziţie foarte apropiate modelelor cu motorizări pe benzină. Seria 1 în versiune electrică va putea acoperi distanțe între 180-200 de kilometri după o singură alimentare cu energie.
De partea tehnică se va ocupa acelaşi colectiv de specialişti ce a lucrat cu dezvoltarea versiunii Mini E. Modelul va fi lansat după mai multe teste ce se vor desfăşura în câteva metropole europene.
O caracteristică a tehnologiei de propulsie utilizată de BMW va fi greutatea scăzută a vehiculului şi aranjarea optimizată a componentelor. Pentru a oferi prestații dinamice, specifice mașinilor BMW, viitorul Seria 1 electric va dispune de o masă ușoară, un centru de greutate coborât, și o caroserie cu siluetă aerodinamică.
Versiunea de producție se va baza pe tehnologia înglobată pe prototipul ActiveE, dezvelit la începutul anului la Salonul Auto de la Detroit.
Noul Seria 1 cu propulsie electrică va utiliza un tren de rulare special dezvoltat pentru acest vehicul.
Motorul ce va fi integrat în configurația punții spate va dezvolta în jur de 200 de cai putere, alimentarea fiind asigurată de un set de baterii litiu-ion dezvoltate de BMW în parteneriat cu SB LiMotive, o companie mixtă aflată sub patronajul Samsung și Bosch.