Toyota dorește să se numere printre favoriții familiștilor în ceea ce privește monovolumele. După o experiență destul de amară, cu vechiul Yaris Verso, japonezii revin cu o nouă propunere pe segmentul lui Opel Meriva și Citroen C3 Picasso. Se numește Verso-S și excelează la capitolul flexibilitate, consum și siguranță.
Lansarea comercială va avea loc în martie 2011 și va costa 14.950 de euro pe piața germană. În România, apariția noului Toyota Verso-S este deocamdată incertă, deoarece piața locală nu se dovedește prea receptivă la monovolumul compact Verso.
Bazat pe platforma micului Yaris, acest al doilea MPV sub emblema Toyota vizează în special tinerii familiști. Partea de propulsie va fi alcătuită din două motoare de mic litraj cu performanțe care îi vor atrage în special pe cei aflați în căutarea unui automobil cu o prestanță bună și la capitolul consum. Se va putea alege între propulsorul pe benzină de 1.33 litri de 99 CP şi un diesel de 1.4 care va dezvolta 90 de CP. Ambele unităţi sunt cuplate la o transmisie manuală cu 6 trepte. Opțional, versiunea pe benzină poate avea o transmisie variabilă continuă de tip Multi Drive-S, în timp ce versiunea pe motorină poate fi combinată cu transmisia automată MMT.
Echipat cu cutia manuală, motorul pe benzină are un consum mediu de 5,5 litri la 100 de kilometri şi emisii de 127 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Cu transmisia Multi-Drive S acesta scade la 5.2 litri şi 120 de grame de CO2. Dieselul este opțiunea cea mai viabilă în privința consumului, acesta oferind autonomie superioară. În medie sunt necesari 4,3 litri la 100 de kilometri, valoarea emisiilor fiind de 113 g/km.
Cu o lungime de numai 3,99 metri noul Verso-S împletește modularitatea cu funcționalitatea, reușind să transporte în condiții decente de confort cinci persoane adulte. Ampatamentul de 2,55 metri împreună cu consolele scurte au permis optimizarea spațiului pentru pasagerii față și creșterea confortului pentru cei din spate.
Interiorul conceput inteligent a permis alocarea unui spațiu generos pentru bagaje, care standard oferă 430 de litri. Scaunele spate pot fi pliate pe podea și crea o suprafață plată cu o zonă mare de încărcare. În plus, minivanul va oferi o mulțime de spațiu pentru pasageri și bagaje. În acest fel, prin intermediul sistemului Easy Flat, volumul poate crește până la 1.388 de litri prin rabatarea scaunelor.
Verso-S va fi disponibil în patru nivele de echipare (S-Verso, Cool, Life și Club). Minivanul va respecta tradiția Toyota în ceea ce privește nivelul standard de siguranță, acesta remarcându-se prin dotările cu sisteme active și pasive. Din fabrică modelul japonez va fi echipat cu 7 airbaguri, inclusiv airbag pentru genunchii șoferului. Tot ca dotări standard vor fi oferite sistemul de control electronic al stabilităţii şi controlul tracţiunii.