Seat este un novice pe segmentul mediu, aici unde producătorii aruncă în joc tot ce se poate mai bun. Și poate că statutul de debutant poate fi o scuză în a folosi o platformă veche de Audi pentru primul vârf de gamă denumit Exeo. Debutul comercial al versiunii Sport Tourer sau ST, are loc într-un moment foarte delicat pentru maşinile de clasă medie, unde vânzările nu mai sunt nici la nivelul celor de acum cinci ani.
Seat Exeo ST are trei linii de echipare Reference, Style și Sport, şi încearcă să surprindă prin dotări standard generoase și o listă de opționale la fel de bogată. Pe lângă avantajul de a folosi o platformă consacrată – exploatată 7 ani de Audi A4, modelul Seat vine cu o echipare standard bogată, un interior bine organizat și spațios, cu o tentă premium, și motorizări noi ce îndeplinesc standardul de poluare Euro 5.
Filozofia sportivă care caracterizează în mod tradițional automobilele Seat se regăsește în fiecare detaliu al versiunii break, mai pregnant la exterior unde liniile ascendente ale secțiunii frontale sunt dublate de un profil fin și pasajele ușor pronunțate ale roților. Sub aspect estetic, Sport Tourer nu aduce nimic în plus sau deosebit față de Exeo Sedan, cu excepția modificărilor impuse de apariția unui pavilionul mai lung ce a împins montanții C mai spate.
În termeni de funcționalitate și polivalență, versiunea break obține un scor net superior comparativ cu berlina. Un spațiu mai mare pentru bagaje și posibilitatea de a transporta diverse obiecte ca volum și lungime, lucru valabil nu doar la interior ci și la exterior, grație barelor de amarare foarte accesibile. Locurile din spate pot fi pliate astfel că Exeo ST devine un cărăușde nădejde în cazul în care volumul de bagaje depășește spațiul special rezervat acestora. Prin rabatarea banchetei, spaţiul de încărcare aproape se triplează ca volum.
Cu o gamă formată din cinci motorizări, Seat nu poate pretinde că are cea mai diversificată ofertă, dar cel puțin se poate lăuda cu propulsoare eficiente și deopotrivă energice. Lista include trei motorizări pe benzină 1,6 litri - 102 cai putere, 1,8 litri - 150 de cai putere, 2,0 litri - 200 cai putere și două turbodiesel common-rail de 2,0 litri care dezvoltă 143 şi 170 de cai putere. Cu excepția motorului de 200 CP disponibil cu o cutie Multitronic, toate unitățile sunt cuplate la o cutie manuală cu şase trepte.
În echipare standard, Exeo ST beneficiază de şapte airbaguri, climatizare dual-zone, suspensii sport, sisteme de siguranță activă – controlul tracțiunii, asistență la frânarea de urgență, programul electronic al stabilității, geamuri electrice, oglinzi încălzite și jante de 16 inch. În sfera opționalelor regăsim faruri adaptive cu bi-xenon, volan multi-funcțional, funcția pilot automat, senzori pentru parcarea cu spatele, inserturi din lemn și un performant sistem audio marca Bose cu 10 difuzoare.