Dacia a devenit un simbol al industriei de profil și un exemplu de succes rapid într-un mediu extrem de competitiv. Marca românească a cucerit cam tot ce se putea de la milioanele de clienți din toate colțurile Europei la segmentele clasei subcompacte, de la topurile de vânzări la clasamentele satisfacției. La acest ultim capitol brandul patronat de Renault a bifat încă o reușită, mai exact o clasare pe prima poziție în raportul pe 2010 al calității și satisfacției consumatorului publicat de revista germană Auto Zeitung.
Cu un total de 89,1% de clienți mulțumiți și foarte mulțumiți, Dacia câștigă pentru al doilea an la rând primul loc în topul „Qualitäts-Report “ devansând prestigioasele mărci Porsche, BMW și Mazda. Rezultatele reflectă opiniile unui număr mare de cititori ai publicației de specialitate, peste 15.000 de persoane participând la sondajul realizat de Auto Zeitung.
Poziția ocupată de Dacia este o adevărată lovitură de imagine pentru mărcile germane și japoneze care în mod tradițional își împărțeau primele trei locuri ale clasamentului. Reușita este cu atât mai prodigioasă având în vedere atașamentul și respectul germanilor față de mărcile autohtone.
Pe lângă primul loc la capitolul satisfacția clienților, Dacia a reușit să strângă cel mai mare punctaj și la alte două categorii din acest sondaj național: fiabilitate operațională și limite de siguranță.
„Qualitäts-Report” 2010 arată că 82,8% din totalul clienților germani de Dacii nu au fost nevoiți în ultimele 12 luni să treacă pe la atelierele de service, ceea ce indică gradul ridicat de fiabilitate al mașinilor fabricate la Mioveni.
Un procentaj și mai mare se aplică în cazul riscului de defecțiune, 95.3 % din totalul clienților de Dacia din Germania, participanți la sondaj, declarând că au fost scutiți de apariția unor probleme mecanice sau tehnice pe parcursul ultimului an.