Skoda a reinventat segmentul mic, odată cu apariția unui model atipic ce sintetizează esența monovolumelor. După ce Roomster și-a demonstrat în ultimii doi ani calitățile cu care a fost investit, a sosit timpul ca acesta să își declare competențele în materie de eficiență. Prin intermediul versiunii GreenLine, modelul urban de familie pune un accent deosebit pe economia de combustibil și grija față de mediu.
Noul model eco este disponibil de la 18.090 euro și poate fi livrat cu o singură motorizare, unitatea 1.2 TDI echipată cu filtru de particule.
Skoda afirmă că Roomster GreenLine consumă în ciclu combinat doar 4,2 litri, iar rata emisiilor se situează la 109 de g/km de dioxid de carbon. Astfel, modelul ceh devine cel mai economic model al clasei monovolumelor mici europene.
Consumul extraurban este de numai 3,7 litri/100 km, în timp ce în orașmodelul are nevoie în medie de 5 litri pentru 100 de kilometri.
Performanțele se datorează unei scheme deja clasice ce include o motorizare turbodiesel de capacitate mică, sisteme de reducere a combustibilului, optimizări aerodinamice și la frecarea cu asfaltul.
Sub capotă se află noua motorizare TDI cu trei cilindri ce produce 75 de cai putere și un cuplu maxim de 2.000 rpm. Unitatea cu o cilindree de 1,2 litri este cuplată la o cutie manuală cu cinci trepte, asupra căreia nu s-au efectuat modificări.
Pentru a-și respecta statutul de versiune economică, Roomster GreenLine a adoptat câteva tehnologii specifice, precum sistemul start/stop și cel de frânare regenerativă prin intermediul căruia energia cinetică este transformată în energie electrică pentru încărcarea bateriilor.
O serie de măsuri suplimentare, echiparea trenului de rulare cu anvelope cu rezistență redusă la rulare, montarea un sistem pentru condus cât mai ecologic, și un șasiu cu un coeficient aerodinamic îmbunătățit, și-au dat concursul pentru a coborî consumul la un nivel minim.
Cu Roomster GreenLine, cehii de la Skoda încheie ciclul lansărilor din 2010 pentru modelele ecologice echipate cu motoare convenționale.