Citroen pune punct unei frumoase istorii scrise alături de un insolit automobil. Cu vânzări modeste, ultimul membru al vechii generații C3 părăsește arena mașinilor de serie aflate în activitate după exact șapte ani de la apariția sa.
Ultima versiune Pluriel a fost fabricată în Franța. Până astăzi s-au comercializat aproape 110.000 de exemplare ale acestei versiuni cabrio.
Versiunea a rămas singurul model din vechea garnitură păstrat în producție, după ce noul C3 s-a lansat în toate țările Europei, luna august marcând în mod oficial sfârșitul carierei pentru decapotabila supermini.
Pluriel s-a dorit modelul exotic al gamei C3, acesta având la bază o caroserie în două uși și un pavilion a cărui secțiune spate putea fi demontată la nevoie. Soluția, originală prin natura sa, a venit de la o companie olandeză care proiectează sisteme de acoperișuri. Soluția permitea, pe lângă flexibilitatea sporită, și o masă foarte ușoară.
Pavilionul putea fi pliat cu ușurință fără a necesita un sistem complex de acționare.
Introdus în iulie 2003, modelul dispunea de două motorizări pe benzină și una diesel. Opțional putea fi comandată o cutie automată.
Compania Citroen a declarat că nu intenționează să lanseze în viitor un succesor pentru C3 Pluriel.