Honda a surprins plăcut publicul american și în special pe ecologiști prin prezentarea primului său automobil electric destinat maselor. Denumit Fit EV, conceptul reprezintă un preambul la viitorul model ”curat” Jazz, regăsit pe unele piețe și sub denumirea Fit. Versiunea de serie va fi lansată în 2012.
Modelul electric Jazz va fi disponibil mai întâi în SUA și Japonia.
"Istoria lungă a companiei noastre în dezvoltare tehnologiilor pentru motoare electrice ne-a permis să înțelegem cerințele clienților", a declarat Takanobu Ito, președintele Honda.
Prototipul Fit EV a fost creat pentru satisface nevoile zilnice de mobilitate și poate acomoda la interior cinci persoane. Versiunea de serie se va baza pe modelul obișnuit Fit/Jazz, păstrând detaliile constructive, dar va utiliza un sistem de propulsie cu motor electric coaxial. Energia va proveni de la un set de baterii litiu-ion cu capacitate rapidă de încărcare.
Motorul electric este o declinare a versiunii utilizate de Honda pe FCX Clarity, și promite eficiență și putere ridicată.
Viteza maximă a conceptului este de 145 km/h.
"În viziunea Honda, un vehicul electric trebuie să ofere utilitate sporită și plăcere în timpul condusului. Capacitatea de transport urban a conceptului Fit EV va fi o completare perfectă a modelelor plug-in hibrid şi FCX Clarity, vehiculul electric cu celule de combustibil”, declară Takanobu Ito.
Testele efectuate de japonezi au relevat o autonomie maximă de 160 km la o singură încărcare a bateriilor. Distanțele acoperite de Fit EV pot fi maximizate folosind o tehnologie inovativă adaptată de pe modelul CR-Z.
Sistemul dispune de trei funcții Econ, Normal, și Sport ce pot fi selectate de șofer prin apăsarea unui simplu buton. Acestea pot maximiza eficiența sau îmbunătăți accelerația. De asemenea, Honda și-a dotat conceptul Fit EV cu așa numitul E-Drive System care ajută conducătorul auto să utilizeze în mod echilibrat energia electrică, astfel încât să poată parcurge un număr cât mai mare de kilometri.
Mașina electrică își poate efectua în 12 ore o încărcare completă a bateriilor folosind o priză obișnuită de 120 V, sau în numai 6 ore dacă este utilizată o priză cu 240 V.