Principalii jucători continuă să se confrunte cu scăderi importante la nivelul cererii de noi automobile. Nici octombrie nu a adus nimic nou în ceea ce privește o posibilă redresare a vânzărilor pe piața europeană. Potrivit datelor furnizate de ACEA, luna trecută s-au comercializat 1.027.036 de noi modele, cu 16,6% mai puțin decât în octombrie 2009.
Cu mici excepții, marea majoritate a producătorilor au raportat rezultate negative în a zecea lună a anului 2010.
Mitsubishi, Alfa Romeo, Dacia, Volvo, BMW și Audi sunt singurele mărcii care au încheiat luna octombrie pe plus. Vânzările mărcii japoneze au avansat cu 43,2% grație noului ASX, în timp ce creșterea de 11,4% procente obținută de Alfa Romeo se datorează noii Giulietta. La Dacia vânzările din octombrie au sporit cu 4% ca urmare a succesului bifat de Duster, în timp ce Volvo afișează o creștere de 2%, pusă pe seama noului S60 dar și a crossoverului XC60.
Germanii de la BMW defilează bine cu cei 5,1%, rivalii de la Audi având o creștere de numai 2%.
În rândul grupurilor auto, doar BMW are un rezultat pozitiv. La polul opus se află Fiat, ale cărui vânzări au coborât până la -32,9%. O situație deloc fericită o au și Ford cu -29,5 % și Toyota cu -28,7%.
Principalele trei grupuri auto din Europa în octombrie, în funcție de cifra vânzărilor, sunt Volkswagen cu 230.869 unități (-16,6%), PSA Peugeot-Citroen cu 133.499 unități (-19,7%) și Renault cu 110.761 unități (-17,9%).
În primele zece luni ale anului curent, pe piața europeană s-au comercializat 11.279.542 noi modele, în scădere cu 5,5% față de perioada similară din 2009.