Mazda este foarte aproape de gongul final al unei piese care a adus în prim-plan sportivitatea şi spiritul practic. Insolitul RX-8 nu s-a bucurat pe piaţa europeană de succesul la care visau japonezii, prezenţa acestuia fiind trecută cu vederea de clienţii tradiţionali de modele coupe. Vânzările foarte slabe din ultimii doi ani i-au determinat pe mai marii companiei japoneze să apeleze în ultimă instanţă la sistarea operaţiunilor de comercializare.
Măsura va intra în vigoare din ianuarie 2011 când, teoretic, Mazda trebuia să pregătească terenul pentru a doua generaţie. Chiar dacă RX-8 îşi va înceta activitatea în Europa, modelul va continua să existe şi să genereze la fel de multă emoţie iubitorilor de maşini sport. SUA şi Japonia vor fi singurele pieţe unde accesul acestui coupe nu este restricţionat.
Lansat în anul 2003 în Europa, Mazda RX-8 a avut un debut promiţător, vânzările ajungând la 18.525 unităţi, pentru ca în 2009 numărul comenzilor să scadă cu 95% până la 1.128 de unităţi. Deşi realizabil, neatingerea obiectivului de a diminua emisiile de dioxid de carbon în contextul unui standard de poluare tot mai drastic este un alt motiv care a condus la oprirea vânzărilor.
RX-8 este o sportivă atipică nu doar pentru o marcă japoneză, ci în întreg spectrul auto. Designul, ce oferă combinaţie irezistibilă de dinamism, spirit practic şi stil, este susţinut de performanţele unui motor rotativ RENESIS, foarte compact, de 1.3 litri, ce generează 231 de cai putere.
Cuplat la o cutie cu 6 trepte, motorul asigură maşinii un demaraj de la 0 la 100 km/h în 6,4 secunde şi o viteză de top de 234 km/h.