BMW își reînnoiește oferta pe segmentul SUV în dorința de a-și reafirma superioritatea și de a sugera că ”plăcerea de a conduce” nu este doar un simplu slogan. Vorbim de noul X3, model rival cu Audi Q5, disponibil de astăzi și în România. Proaspătul model este livrat la debut cu o gamă formată din două motorizări.
Versiunea diesel xDrive20d are un preț fixat la 41.168 euro cu TVA, iar cea pe benzină xDrive35i vine la un preț de 51.708 euro cu TVA.
Din fabrică, BMW își echipează modelul său cu indicator al punctului de schimbare optim al treptei de viteză, tehnologia BER - Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei la frânare), EPS - Electric Power Steering (servo-direcţie asistată electric), componente auxiliare electrice controlate inteligent și pneurile cu rezistenţă redusă la înaintare, ceea ce contribuie la scăderea consumului de combustibil şi a nivelului de emisii.
Noul BMW X3 este echipat standard cu tehnologia BMW xDrive de transmisie integrală permanentă. Acest sistem controlat electronic asigură o distribuţie variabilă a cuplului între cele două punţi. Unitatea de control, care se află în legătură cu DSC Dynamic Stability Control (Control Dinamic al Stabilităţii), contracarează orice tendinţă de supravirare sau subvirare, prin reacţii rapide şi precise.
A doua generație afișează, pe lângă designul proaspăt, un nivel sporit de confort și o serie de tehnologii noi, care permit acestui SUV premium să fie competitiv sub aspectul ținutei de drum și al performanțelor dinamice.
Transmisia automată cu 8 trepte își face loc și pe noul X3, componentă regăsite și pe noul Seria 5, dar și pe nava-amiral Seria 7. Aceasta este cuplată la un sistem de economisire a carburantului denumit Auto Start Stop, o premieră absolută în segmentul premium. Aceiași funcție de oprire/pornire a motorului va fi disponibilă și pe modelele cu transmisia manuală cu 6 trepte, disponibilă pe versiunile cu motorizare diesel de 2.0 litri.
Partea de propulsie este compusă din unitatea turbodiesel de 2.0 litri, cu patru cilindri, cu carter din aluminiu şi injecţie directă Common Rail. Acesta oferă 184 CP şi un vârf al cuplului de 380 Nm pe o plajă a turaţiilor cuprinsă între 1.750 şi 2.750 rpm. Motorul dezvoltă suficientă putere pentru a permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde, cu o viteză maximă de 210 km/h. Consumul mediu de combustibil este de 5,6 litri/100 km.
Noul X3 beneficiază și de o motorizare pe benzină cu 6 cilindri, care dispune de 306 cai putere. Propulsorul permite un sprint de la 0 la 100 km/h în doar 5,7 secunde. Viteza maximă este de 245 km/h. Consumul mediu este de 8,8 litri/100 km şi nivelul emisiilor CO2 este de 204 grame per kilometru.