Citroën bifează o ultimă lansare importantă pe final de an. Noua generație C4 este disponibilă acum pe o parte din piețele europene, modelul francez anunțându-se un rival puternic pentru Volkswagen Golf și noul Opel Astra. Prețul de pornire pe piața germană este de 17.450 de euro.
Noul C4 este comercializat de astăzi în 10 țări, Citroën urmând să introducă gradual acest model pe restul piețelor din Europa.
În România, noul Citroën C4 va sosi în februarie 2011.
Noul C4 vine cu dimensiuni sensibil mărite, un aspect exterior cu linii împrumutate de la cele mai recente concepte prezentate de Citroën și sisteme avansate de confort și siguranță.
Pentru partea de motorizare, constructorul francez nu a operat mari schimbări.
Clienții vor putea alege între trei motoare pe benzină de 95, 120 CP, 156 CP şi trei diesel HDi de 90, 109 şi 150 cai putere. În funcţie de versiune, unitățile pot fi cuplate la o cutie de viteze manuală cu cinci sau şase trepte de viteză, apoi automată cu convertor de cuplu cu patru trepte sau cu șase trepte, cu dublu ambreiaj.
Noua compactă franceză măsoară 4,33 m lungime, 1,79 m lățime, 1,49 m înălțime.
La exterior se remarcă prin linii ferme şi agresive. Prezenţa celor două spoilere, detaliile cromate, noul design al farurilor şi jantele aliaj cu aspect de diamant imprimă un caracter elegant şi deopotrivă sportiv. Interiorul este foarte diferit de modelul precedent. Citroën a preferat să preia unele soluții și idei de la fratele mai mare C5, pentru a lăsa impresia unei mașinii superioare. Saltul calitativ este clar, cel puțin la nivelul finisajelor acesta este cel mai evident.
Volanul cu butuc fix a dispărut, iar instrumentarul nu mai este situat în centrul tabloului de bord, unul aproape identic cu prototipul DS High Rider. Scaunele din față au reglare lombară electrică şi funcţia de masaj, iar consola centrală este echipată un nou sistem de sunet – surround, şi o priză electrică de 230 V.
Fabricat în Franța, noul C4 dispune de faruri bi-xenon, asistent la pornirea în rampă, frână de parcare electrică, sistem de avertizare la schimbarea involuntară a benzii de rulare, sistem de control al vitezei, lămpi de ceaţă cu lămpi viraje și sistem de asistare la parcarea laterală.
Proaspăta generație înlocuiește modelul introdus în anul 2004 ce s-a bucurat de o restilizare patru ani mai târziu.