Toyota și-a atras suficientă reclamă negativă în urma campaniei ”pedala de accelerație”, în care peste 8 milioane de automobile din întreaga lume au necesitat reparații. Abia stinse, ecourile unei alte acțiuni la nivel mondial reapar în curtea japonezilor. De această dată afectați sunt proprietarii micului iQ.
Peste 95.000 de exemplare fabricate între septembrie 2009 și octombrie 2010 vor fi chemate la service pentru o modificare la sistemul de gestionare a direcției electrice (EPS). Defecțiunea se manifestă prin manevrarea greoaie a volanului când mașina este supusă vibrațiilor ce pot să apară atunci când se rulează pe autostrăzi pe aşa-numitele benzi de avertizare sonoră.
Astfel, condusul poate deveni dificil și neplăcut.
Vibrațiile provenite de pe aceste bretele generează anumite frecvențe de lucru ce pot fi interpretate greșit de senzorii servodirecţiei electrice. În acest caz, şoferul este avertizat de un semnal luminos aflat în cabină iar funcţionarea direcţiei necesită mai mult efort.
În ciuda acestor nereguli de natură electronică, Toyota susține că mașinile rămân manevrabile. Nu s-au semnalat până acum incidente ca urmare a acestei defecțiuni.
Inginerii Toyota urmează să schimbe softul de gestiune al direcției electrice EPS, cu un produs mai avansat care nu provoacă probleme.
Chemarea voluntară a exemplarelor iQ cu probleme vizează și clienții europeni. Spre exemplu, în Germania vor fi verificate 13.600 de modele iar în Marea Britanie aproape 12.000.
”Ne-am angajat să ducem o politică unde clientul este prioritatea şi un accent total pe calitatea tuturor produselor noastre. Vom legătura cu clienţii noştri pentru a efectua procedurile de reparaţii cât mai eficient posibil, cu întreruperi minime " a declarat Jon Williams, directorul Toyota Great Britain.