Toyota abia acum descoperă că mărimea contează. Cât de mult? Destul cât să extragă din tulpina citadinei iQ genele unui nou model cu un interior mai primitor şi spaţios. Vorbim de o versiune urbană a unui mini-SUV, destinată să lupte pe un sector virgin, unde încă nimeni nu a îndrăznit să se aventureze.
Iniţial, acest nou model ce va respecta canoanele unui vehicul crossover, gardă la sol ridicată, umeri înălţaţi şi caroserie robustă, nu exista în planurile companiei Toyota. Apariţia sa a fost determinată de costurile mult prea mari ale micului iQ.
Japonezii şi-au dat seama că dezvoltarea şi producţia acestui citycar împinge cheltuielile totale la o cifră imensă, datorită faptului că foloseşte componente noi, ce nu regăsesc pe vreun alt model fabricat acum.
Din acelaşi motiv Toyota a hotărât limitarea volumului producţiei pentru iQ la 100.000 de unităţi anual, urmând ca pe viitor cadenţa de producţie să fie ajustată în funcţie de răspunsul pieţei. În ceea priveşte versiunea mini-SUV, aceasta ar putea fi livrată şi cu o versiune de motorizare hibridă.
Surse din cadrul Toyota au afirmat că acesta va intra pe piaţă la un preţ estimativ situat între costurile de achiziţie al unui Fiat 500 şi Mini Cooper.
Toyota intenţionează să lanseze în 2012 de la debutul acestui microcar de trei persoane un alt model inedit pe piaţa europeană, un minivan derivat din iQ, ce va utiliza aceleaşi componente cu liliputanul iQ.