Dacia este foarte aproape de o reușită istorică. După ce în urmă cu câteva zile a fost desemnat „SUV-ul Anului 2011 în România”, noul Duster are foarte mari șanse de a cuceri prestigiosul premiu Car of The Year – Mașina Anului în Europa. Modelul românesc a ajuns în finala concursului, împreună cu alte 6 automobile de calibru.
Inițial, în concurs au fost admise 41 de noi modele, din care doar şapte au ajuns în finală.
Duster nu este singurul model românesc nominalizat pentru premiul Car of The Year, dar este primul automobil Dacia care ajunge în finala prestigiosului concurs. Atât Logan cât și Sandero au fost prezente pe lista nominalizărilor.
"Suntem mândri de faptul că Dacia Duster se numără printre cele șapte finaliste ale celei mai prestigioase competiții auto din Europa. Această selecție vine să confirme calitățile unui produs românesc care reușeste o excelentă performanță comercială pe cele mai exigente piețe occidentale: Germania, Franța, Italia. Cu cele peste 80.000 de comenzi înregistrate până acum în întreaga lume, Duster este un formidabil ambasador al mărcii Dacia și al României", a declarat Fabrice Cambolive, directorul Direcţiei Comerciale Dacia-Renault-Nissan.
Cu cine se bate Duster pentru titlul Mașina Anului 2011?
Primul SUV de la Dacia înfruntă șase modele puternice, bine văzute atât de presa auto, cât și de publicul european.
Alfa Romeo Giulietta - un nume de legendă ce renaște din propria cenușă și care se reinventează pe sine prin stil, sportivitate și siguranță. Are peste 30.000 de comenzi până la ora actuală.
Citroen C3/DS3 – au cucerit clasa mică prin aspectul exterior și calitatea interiorului. Sunt peste 45.000 de modele C3 comandate până astăzi.
Ford C-Max – mașină de familie cu statut aparte. Are ținuta de drum a unui Focus, confortul unui Mondeo și o modularitate de invidiat.
Opel Meriva – cel mai bine vândut movolum subcompact din lume. Surprinde prin paleta bogată de motorizări, cât și prin inovațiile sale în materie de flexibilitate și confort.
Nissan Leaf – revoluția electrică japoneză este oferită la prețul unei compacte cu toate dotările. Este cel mai ieftin model electric din lume și poate rula 160 km.
Volvo S60 – resetează standardele siguranței și frumuseții. Forma urmează funcția, iar tehnologiile de top se împletesc cu un design deosebit.
Ce șanse are Duster la locul întâi?
Teoretic, Duster este favorit prin prisma succesului său răsunător în Europa – nu mai puțin de 80.000 de comenzi fiind primite în decurs de 7 luni. Această mașină se vinde mai bine decât orice alt model la ora actuală, depășind ca volum de cereri două modele extrem de bine primite de publicul european, noile Opel Astra și Mercedes E-Klasse.
Duster a rescris regulile în segmentul SUV, atât prin prețcât și prin prestanță. Succesul fulgerător al mașinii românești este datorat și dublei sale personalități. Este capabil să se descurce fără probleme pe terenuri dificile, asemenea mașinilor de teren veritabile, cât și să joace în același timp rolul unui vehicul docil în regim urban.
Raportul preț/calitate este un alt atu al mașinii.
Cine votează?
Juriul este format din 59 de jurnaliști din 23 de țări europene. Cei mai mulți membri în juriu sunt din țările Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie şi Spania, piețe auto de tradiție pe Bătrânul Continent.
Având în vedere succesul Daciei Duster în Franța, Germania și Italia, oficialii Dacia pot fi optimiști în privința unui rezultat favorabil.
Anul trecut, premiul ”Mașina Anului în Europa” a fost câștigat de Volkswagen Polo.
( 3 nov 2010, 22:58:18
bravo Renault...a-ti reusit sa faceti din Dacia ceva cu care Romania se poate mandri