Peugeot are obiective clar stabilite în ceea ce privește reducerea consumului și emisiilor. Programul în care este prevăzută producţia de automobile prietenoase cu mediul şi dezvoltarea tehnologiilor alternative non-poluante va continua în ritm alert în următorii 10 ani. Compania franceză îşi fixează atenţia asupra unei versiuni ecologice în gama 308.
Este vorba de un hibrid diesel-electric ce nu va avea legătură cu platforma tehnică regăsită pe 3008 Hybrid4. Deși nu există o dată certă, noul model economic de la Peugeot are mari șanse să apară pe piața europeană în a doua jumătate a anului 2011.
Surse din interior afirmă că acesta va fi al doilea model diesel-hibrid din lume, după 3008 Hybrid4. Performanțele mașinii de serie se testează deocamdată într-o uzină din Franța, anul viitor urmând să înceapă testele de stradă în condiții climatice extreme.
308 Hybrid va utiliza două agregate, unitatea pe motorină de 1.6 litri şi 112 CP şi un motor electric ce va genera 25 de cai putere. Puterea va fi transmisă doar punţii faţă prin intermediul unei cutii în şase trepte care va putea fi acţionată în trei moduri automat, secvenţial sau manual. Francezii se așteaptă la un consum mediu sub 4 litri/100 km în condițiile în care versiunea diesel de 112 cai putere oferă un consum de 4,5 litri la sută.
Peugeot susţine că 308 Hybrid va avea tracțiunea pe puntea față, iar motorul electric va putea susține pentru scurte periode de timp activitatea de propulsie. Acceleraţia, viteza maximă, reprizele în priză directă vor fi aceleaşi cu cele ale unui 308 obișnuit, în schimb versiunea hibridă va fi superioară la capitolul autonomie şi emisie de noxe.
Noul model va respecta normele de poluare Euro 5 şi va emite doar 90 g/km de dioxid de carbon.
Peugeot anunţă că motorul electric va pune în mişcare maşina la viteze mici şi va susţine motorul diesel în timpul acceleraţiilor. În echipare standard va fi inclus de sistemul Stop-Start ,care ajută la economisirea cu până la 5% a carburantului în traficul urban.