Alfa Romeo speră să revină în lupta pentru primul loc în segmentul compact. Cu ajutorului noului model Giulietta, italienii par să aibă în sfârșit arma perfectă pentru a detrona supremația modelelor germane. Livrat pe pieţele europene încă din luna mai, noua creație milaneză aspiră la numeroase reușite, în țara de origine fiind deja un succes, până în prezent fiind comandate peste 30.000 de modele.
Noua Giulietta va sosi în România în luna noiembrie, prețurile nefiind cunoscute în prezent. Cert este că în țara noastră va costa între 15.098 euro și 24.540 euro cu TVA, ca prețpoziționându-se între tarifele de pornire pentru Mi.To și 159.
În Italia compacta premium este disponibilă de la 20.800 de euro, în Germania de la 19.900 de euro, iar în Spania de la 21.070 euro cu TVA.
Construit pe aceeaşi platformă cu Fiat Bravo şi Lancia Delta, exponentul Alfa Romeo în clasa compactă beneficiază de un design complet refăcut, un interior mai calitativ şi dimensiuni tipice pentru segmentul din care face parte: 4.350 de milimetri în lungime, 1.460 mm în înălţime şi 1.800 de milimetri în lăţime.
Italienii livrează acest model doar în versiunea de caroserie cu cinci portiere.
Giulietta este echipată cu ultimele evoluţii tehnologice ale sistemelor de stabilitate de siguranţă pasivă şi activă: VDC (Vehicle Dynamic Control), DST (Dynamic Steering Torque), diferenţialul cu control electronic Q2 şi selectorul DNA, care permite setarea trenului de rulare în modurile Dynamic, Normal şi All Weather.
Noul model de clasă compactă va dispune de patru propulsoare de factură turbo. Gama include două unităţi pe benzină 1.4 MultiAir de 120 putere şi 170 cai putere şi două diesel JTDM de 1.6 litri – 105CP , respectiv 2.0 litri - 170 CP.
Toate motorizările îndeplinesc normele de poluare Euro 5 şi beneficiază în dotare standard de sistemul Start&Stop.
Cea mai puternică versiune denumită Quadrifoglio Verde va fi animată de un motor nou de 1.7 litri turbo, care va dezvoltă 235 CP.