BMW lucrează intensiv la dezvoltarea sportivei care promite să depășească o parte din clișeele actuale. Următoarea generație M5 promite să redefinească titlul de sportivitate în clasa premium, prin furnizarea de performanțe superioare sub toate aspectele. Plănuită să apară pe piața europeană la jumătatea anului viitor, noua bijuterie a diviziei M va fi primul model de serie din istoria companiei care va putea rula cu peste 300 km/h.
Limitarea vitezei maxime la 250 km/h pentru mașinile puternice dar mai ales sportive a fost privită din totdeauna ca un nonsens, și ca atare va dispare din meniu. BMW va ridica acest embargou lăsând viitorul M5 să-și dezvăluie întregul potențial.
Germanii vor să surprindă și la capitolul consum. Odată ce motoarele vor intra într-o nouă eră a eficienției dictată de injecția directă și supraalimentare, transmisia va dubla eforturile de reducere a consumului prin utilizarea unor componente din materiale mai ușoare. Noul M5 va utiliza o cutie automată cu dublu ambreiaj cu 8 trepte, iar propulsorul va trece de la actualul V10 la un V8 de 4.4 litri.
Potrivit unor surse din interior, M5 va dezvolta 580 de cai putere și se va putea lăuda cu un consum mediu de numai 10-11 l/100 km. Actualul M5 are nevoie în medie de 15 litri/100 km.
Unitatea preluată de pe X5M/X6M va dezvolta cu 25 de cai putere în plus și va genera un cuplu maxim de 700 Nm.
O altă premieră pentru o sportivă de top va fi și funcția de dezactivare a cilindrilor, patru din cei opt amplasați în blocul motor vor putea intra în repaus în momentele când nu este necesară utilizarea motorului în regim sportiv.
Aerodinamica va fi un alt capitol hotărâtor pentru succesul și supremația lui M5. Liniile exterioare și formele studiate ale diverselor componente vor contribui la îmbunătățirea coeficientului aerodinamic. Garda la sol coborâtă, elementele spoilerelor și difuzorul spate vor ajuta la stabilirea unor noi parametri de performanță.
Din câte se afirmă în prezent inginerii vor petrece în tunelul de vânt mai multe ore decât la vechile modele. BMW dorește ca M5 să devină un adevărat etalon în materie, noua sportivă de clasă medie având mari șanse să întreacă așteptările tuturor.