Audi are un plan extrem de ambițios pentru viitor, care promite 42 de noi modele în următorii 5 ani și un buget de investiții care depășește 7 miliarde de euro. Toate au ca scop poziționarea mărcii pe primul loc în lume în segmentul premium. Printre modelele ce urmează să își înnoiască ținuta în acest cincinal este și A6. Noua generație va fi lansată anul viitor.
Deși nu este un model de volum, A6 joacă un rol important în familia Audi, acesta fiind și unul din cele mai profitabile vehicule ale mărcii. Pentru a garanta succesul în lupta cu E-Klasse și Seria 5, noua generație trebuie să surprindă prin toate aspectele. Designul este o ecuație cu multe necunoscute, la fel și interiorul.
Una din marile provocări lansate de noua generație este reducerea consumului, concomitent cu sporirea performanțelor dinamice. Pentru a atinge acest obiectiv inginerii Audi vor furniza un șasiu mai ușor, construit din aluminiu, care împreună cu numeroase elemente ale caroseriei și trenului de rulare vor contribui la reducerea masei cu până la 50 de kilograme.
Tehnic, A6 va prezenta numeroase noutăți față de vechiul model, însă dacă vom studia cu atenție noul A7 vom putea afla în mare parte cu ce se va dota noua limuzină de clasă medie creată la Ingolstadt. Diferențialul central, suspensiile cu cinci articulații pe putea față și trapezoidală pe spate, dar și posibilitatea de a opta pentru o suspensie sport simplificată sau una orientată spre confort maxim, una pneumatică cu amortizoare controlate electronic sunt doar câteva din ingredientele puse la dispoziție de noul A6.
În ceea ce privește propulsia, Audi își propune să fie foarte generos atât cu clienții motoarelor pe benzină cât și cei diesel. O unitate 2.0 TFSI de 170 de cai putere va va deschide gama benzinarelor ce va mai include motorul 2.8 FSI de 204 cai putere echipat cu sistemul Valvelift.
Vârful gamei va fi modelul cu motorizarea 3.0 TFSI de 300 cai putere. Aceasta va dispune de turbocompresor, transmisie S tronic și tracțiune integrală Quattro. Ulterior vor fi livrate și două versiuni sportive S6 și RS6 cu propulsoarea ce vor genera aproximativ 480 CP și respectiv 600 CP.
Linia de modele diesel va include două variante, un TDI de 3.0 litri capabil să producă 245 CP aflat în combinație cu un sistem 4x4 și o cutie semi-automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte.
Modelul economic al gamei va fi A6 2.0 TDI, ce va fi regăsit doar în versiune cu tracțiune față. Propulsorul va genera doar 136 de cai putere și un consum de 5.0 litri/100 km.