McLaren este o tânără companie producătoare de automobile sport, care începe să-și croiască din nou drum spre celebritate. Din nou pentru că în 1992, la trei ani de la fondarea companiei, apare McLaren F1, primul supercar capabil să atingă suta de kilometri în 3 secunde. Cele 100 de exemplare fabricate până în 1998 nu au fost suficiente pentru a-i mulțumi pe pasionații de bolizi, chiar dacă un exemplar costa 1,5 milioane de dolari.
Cei care nu au reușit să pună mâna pe unul din cele mai exotice modele ale anilor 90, vor avea din 2011 infinit mai multe posibilități de a intra în posesia unui exemplar McLaren și asta pentru că marca britanică se extinde la nivel global. Primul produs din noua eră McLaren se numește MP4-12C, iar de această dată nu mai vorbim de o serie limitată ca în cazul lui F1, ci de un model de uzină în adevăratul sens al cuvântului.
Acesta se va bate cu vedetele segmentului Audi R8 și Mercedes SLS AMG. Vizate sunt și modelele Ferrari cât și bolizii Lamborghini.
Vor fi fabricate 1.000 de bucăți în primul an de producție, iar numărul lor ar putea crește dacă va exista cerere. Fiecare exemplar este pus în mișcare de un agregat V8 de 3,8 litri ce dezvoltă peste 600 de cai putere, tracțiunea fiind pe puntea spate.
Pentru că vorbim de o marcă exclusivistă prin definiție, reprezentanțele din toată lumea vor fi de ordinul zecilor. MP4-12C va fi livrat în 20 țări prin 35 de concesionari foarte atent selectați.
“După anunțul din toamna anului 2009 cu privire la intenția noastră de a vinde o gamă de sportive premium, am fost asaltați cu cereri venite din partea unor dealeri de top ce și-au exprimat dorința de a reprezenta marca McLaren. Cei pe care i-am selectat sunt într-adevăr cei mai buni”, susține Antony Sheriff, directorul McLaren Automotive.
În Europa doar două din opt țări vor avea o rețea de distribuție. Germania este singura care va avea 5 reprezentanțe iar Marea Britanie va avea doar trei în timp ce Belgia, Elveția, Franța, Italia, Monaco și Spania va exista una singură.
La nivel mondial McLaren va fi prezent pe piețele unde puterea de cumpărare a clientului este asociată unor riscuri minime. Astfel MP4-12C se va comercializa în SUA, Canada, Dubai, Africa de Sud, Qatar, Arabia Saudită, Kuweit, Bahrain, China, Singapore, Australia, și Japonia.