Kia a sosit în capitala Franței cu scopul declarat de a declanșa încă un ”război” în clasa medie. Lansarea complet noului Optima reprezintă practic al doilea pas făcut de sud-coreeni în segmentul foarte disputat al noilor modele Insignia și Passat, după eforturile disperate făcute cu Magentis.
Iniţial va fi disponibilă cu un motor diesel 1.7 VGT de 136 CP și benzină 2.0 CVVL de 170 CP. Ulterior va fi livrată și o unitate turbodiesel de 1,7 litri ce va genera 160 CP
Motorul de 136 CP diesel se distinge prin consumul său redus. Are nevoie de 4,6 litri/100 km şi va exista o variantă cu un sistem de oprire a motorului stop-start ("ISG"), care reduce consumul la 4,3 l/100 km.
Optima este o limuzină cu patru uși ce va fi comercializată în a doua jumătate a anului 2011.
Echiparea standard este mai completă și bogată decât pe Magentis. Toate versiunile vin dotate din fabrică cu aer condiţionat, geamuri electrice, asistență la parcare, șase airbaguri, ABS +ESP.
KIA nu a declarat dimensiunile acestui nou model, dar spune că va fi mai lung, mai lat şi mai mic în înălţime decât Magentis.
Clienții vor avea posibilitatea de a opta pentru un pachet "Sport", cu o grilă uşor diferită, rame cromate în dreptul geamurilor, spoiler spate modificat, lumini diurne şi, design diferit pentru ştergătoare, jante din aliaj negru şi de 18 inh.
Noul Optima va fi comercializată în Europa cu o garanție de 7 ani sau 150.000 de kilometri. Este fabricat la uzina Hwasung (Coreea de Sud), deşi a fost proiectată la centrele de design Kia de la Frankfurt (Germania) şi Irvine, California (SUA).