Citroën a căutat să impresioneze prin imaginație și varietate, standul francezilor de la Paris fiind presărat de noutăți. Lansarea lui DS4, al doilea exponent al gamei premium DS, consfințește în mod oficial intrarea inovativului brand în segmentul mult disputat al derivatelor crossover. Spre diferență de tot ceea ce există în prezent, DS4 este un produs atipic pentru că nu poate fi încadrat într-o clasă anume.
DS4 vine cu elemente individuale, dar și cu o serie preluată de la noua generație C4 și nu poate fi încadrat în nici o clasă, fiind mai degrabă un model de nișă care poate atrage atenția prin particularitățile sale. Este o mașină spațioasă, cu alură de crossover, lucrată atent la interior, echilibrată stilistic la exterior și cu dimensiuni care sugerează agilitate.
Avem în fața ochilor un autentic crossover-hatchback derivat din conceptul DS High Rider, care păstrează aspectul și linia modernă a ultimelor creații Citroën.
Cu o lungime de 4,27 metri, DS4 este mai mic cu 5 cm decât noul C4 și este aproape identică cu cea a lui Audi A3, însă, anul viitor, acesta trece la următoarea generație și prin urmare va avea dimensiuni mai mari. Înălțimea neobișnuit de mare de 1,53 metri, media segmentului fiind de 1,40 metri, și lățimea de 1,81 metri, de asemenea generoasă asigură spațiul și confortul necesar pentru cinci pasageri.
DS4 este o mașină de familie doar pe jumătate, portbagajul fiind ușor subdimensionat, aceasta oferind standard 370 de litri cu 38 de litri mai puțin decât un C4.
Subiectul motorizare nu surprinde decât prin numărul mare de versiuni oferite pentru început. Gama de motorizări cuprinde unități diesel HDi de 110 şi 160 cai putere şi trei pe benzină din care unul aspirat normal (VTi) de 120 cai putere, iar două supraalimentate THP de 150 cai putere şi THP de 207 cai putere.
Motoarele pot fi cuplate fie la o cutie automată fie la o transmisie manuală, ambele cu şase trepte.
Din punct de vedere mecanic, DS4 folosește aceleași componente ca și noul Citroën C4, puntea față fiind dotată cu suspensie independentă Mc Pherson şi o suspensie cu brațe trase și traversă deformabilă pentru puntea spate.