Audi consideră că viitorul aparține automobilelor eficiente. Pornind de la această idee, inginerii mărcii germane caută noi soluții pentru a aduce pe piață vehicule caracterizate prin consum moderat și atitudine dinamică. Investițiile vor viza nu doar motoarele, ci și șasiul sau o serie componente ușoare. Noul Q7 va fi primul model supus unei cure de slăbire puternice, în urma căreia se vor pierde sute de kilograme.
Oficialii Audi spun că masa mașinii va fi redusă cu 400 de kg, comparativ cu cea a modelului curent, ce poate cântări între 2.200 și 2.650 kg. Astfel versiunea de intrare Q7 va avea aproximativ 1.800 kg.
Divizia premium a grupului Volkswagen va urma exemplul modelelor de ultimă generație VW Touareg și Porsche Cayenne care beneficiază de o masă mai ușoară cu 200 kg. Scoatere diferențialului central și optimizarea câtorva componente ale trenului rulant la cele două modele au condus la reducerea semnificativă a masei.
În cazul lui Q7, aplicarea aluminiului și elementele din sticlă vor juca un rol central.
Viitorul SUV va fi conceput să ofere un spațiu vitrat mai mare și un pavilion panoramic din sticlă. Prezența aluminiului se va face simțită în toate piesele șasiului, capota motorului, ușa portbagajului, jante, și de ce nu aripi.
Modelul nu va fi doar mai ușor, ci și cu dimensiuni mai reduse.
Robustul SUV va beneficia și de o nouă generație de motoare pe injecție directă, diesel și pe benzină. În acest mod, Audi susține că ar putea reduce consumul cu până la 25%.
A doua generație Q7 plănuită să apară în 2013 va utiliza aceeași platformă pe care sunt construite VW Touareg și Porsche Cayenne.