Renault s-a pregătit așa cum se cuvine pentru întâlnirea cu publicul la salonul francez. Standul a fost ornat cu o garnitură completă: concepte, mașini de vis, automobile electrice dar și modele noi. La acest ultim capitol se înscrie Latitude, sedanul care va reprezenta marca din Hexagon în clasa E.
Noua navă-amiral Renault nu este urmașul vechiului Vel Satis, așa cum au ținut să precizeze oficialii companiei, ci mai degrabă un succesor al mult mai celebrului Safrane. Viitorul ne va edifica asupra acestui aspect, intențiile Renault fiind de a relansa Vel Satis peste patru ani.
Cu un design convențional, dimensiuni potrivite unei mașini care pune accent pe confort (este cu 19 cm mai lungă decât Laguna) și o calitate a interiorului cu mult peste ceea ce găsești la un Renault obișnuit, noul Latitude dorește să se afirme pe un segment învecinat cu limuzinele de top.
Latitude Renault este un sedan cu patru uşi, mai mare decât Renault Laguna, derivat din Samsung SM5, model vândut în Coreea de Sud.
Printre elementele aflate în echipare standard sau opţională, sunt farurile dual-xenon cu iluminare adaptivă, sistem de climatizare pe trei zone, scaun şofer cu funcţie de masaj și un sistem audio Bose cu zece difuzoare.
Renault va lansa Latitude anul viitor în Europa cu o gamă de patru motoare: trei diesel de 150 CP, 175 CP, 240 CP și unul pe benzină de 3.5 litri ce produce 240 CP. Unitățile cu patru cilindri vor fi cuplate la transmisii manuale cu 6 trepte în timp ce versiunile V6 (diesel și benzină de 240 de CP) vor ava în dotare cutii automate cu variație continuă.
Compartimentul bagajelor oferă standard 511 de litri - în cazul în care nu roata de rezervă, mai puțin decât Skoda Superb și Opel Insignia dar mai mult decât Volkswagen Passat.
Latitude este asamblat în Coreea de Sud la uzina din Busan și este deja disponibil în Maroc şi Algeria. Ulterior, va fi livrat în Ucraina, Rusia şi mai multe ţări din Asia şi Africa, precum şi în Europa.
De asemenea, vârful de gamă Renault va fi disponibil în Australia şi Mexic.