Skoda începe să trimită primele semnale care dau ca sigură apariția unei mașini electrice și în curtea cehilor. Doar timpul ne va spune când anume se va întâmpla, însă, până la debut, o flotă de modele Octavia Green E Line va străbate în 2011 drumurile Europei pentru a înțelege mai bine punctele forte dar și carențele compactei cu zero emisii. Prototipul cu același nume a venit la Paris cu scopul declarat de a pregăti publicul pentru o viitoare experiență electrizantă.
Tehnologia pe care se bazează conceptul Octavia Green E Line este aceeași care va pune în mișcare și viitorul Volkswagen Golf E-Motion, comercializat din anul 2013.
Platforma electrică este alcătuită dintr-un motor care furnizează constant de 80 de cai putere, iar în anumite momente poate atinge 114 cai putere. Întotdeauna impresionant la o mașină electrică, cuplul motor are o valoare de 270 Nm și este disponibil chiar din primele momente ale deplasării.
Prototipul Skoda poate rula aproape 140 de kilometri după o singură încărcare, însă inginerii sunt optimiști în privința performanțelor, autonomia de drum urmând să fie îmbunătățită permanent după testarea versiunilor de încercare.
Panoul cu celule fotovoltaice montat în locul cupolei din metal, este unul din elementele care prin stocarea de energie solară ajută la activarea unor sisteme precum cele audio, de încălzire sau pentru funcționarea climatizării.
Bagajul de energie necesar propulsiei este asigurat de un sistem de acumulatori format din 180 de celule de litiu-ion care pot genera maxim 26,5 kWh. Bateriile cântăresc 315 kilograme și ocupă cam 1/5 din lungimea mașinii, fiind localizate între puntea spate și mijlocul mașinii, în așa fel încât compartimentul pentru bagaje să nu fie afectat.
Octavia Green E Line se bazează pe modelul Combi al gamei și poate atinge o viteză maximă de 135 km/h. Demarajul de la 0 la 100 km/h se efectuează în 12 secunde.