Ford va atrage atenția asupra sa prin lansarea simultană a mai multor modele la Paris. Toate poartă semnătura noii generații Focus, prezentată din nou publicului, de această dată în formula completă. După Detroit și Geneva, americanii au ales salonul francez pentru a-și face publice intențiile în clasa compactă în următorii ani.
Pe scenă au urcat versiunile europene ale noilor Focus hatchback, sedan, wagon și varianta sport ST.
Începând cu primul trimestru din 2011 vor fi comercializate primele exemplare, prețul urmând a fi anunțat în preajma debutului. Noul Focus este cel mai sofisticat automobil lansat de Ford în segmentul C și primul care va avea destinație globală. Dezvoltat integral în Germania, acesta rămâne fidel curentului kinetic inaugurat acum șase ani în urmă tot de Focus.
"Cu numai câteva luni distanţă înaintea lansării sale, ne declarăm foarte încântați de introducerea noului Ford Focus pe piaţa europeană", a afirmat Stephen Odell, președintele și directorul executiv al Ford Europe.
A treia generație este îmbunătățită la toate capitolele, de la aerodinamică, la șasiu, de la tren de rulare la confort și consum. Construit pe o platformă complet revizuită, ce va fi folosită de alte 10 modele, noul Focus vizează 120 de piețe ale lumii și șase continente.
Europa va fi primul și cel mai dur test. Aici Focus are de luptat cu Opel Astra, Renault Megane și Volkswagen Golf. Fără a oferi amănunte legate de preț, oficialii companiei spun că vor reuși să ofere un automobil accesibil, sigur și economic, trei subiecte extrem de sensibile pentru cumpărătorul de astăzi.
Focus este cel mai bine vândut produs al Ford, cu peste 10 milioane de clienți contabilizați în 12 ani.
"Cu o combinație dezirabilă de design dinamic, răspuns remarcabil la condus, nivel de neegalat în tehnologie şi economie de combustibil impresionantă, credem că noul model va atrage spre brandul Focus o nouă generaţie de clienţi", declară Odell.
Sub aspect tehnologic Focus se remarcă printr-o serie de sisteme de asistență care fac din condus o experiență mai plăcută și sigură. Aici sunt incluse tehnologiile de păstrare a benzii de rulare, de avertizare a depășirii sensului de mers, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație, pilot automat adaptiv cu funcția de frânare, lumini automate și altele.
Partea de motorizare include unitățile pe benzină 1.6 EcoBoost de 150 și 180 cai putere, 1.6 Duratec de 105 și 125 cai putere. Amatorii de motoare diesel vor putea alege între agregatele 1.6 Duratorq de 95 și 115 CP, 2.0 Duratorq de 115, 140, 163 CP.