Hyundai nu renunţă la ideea de a produce în viitorul apropiat o maşină de buget pe segmentul low-cost. După ce Renault şi Dacia au spart piaţa cu Logan, coreenii şi-au exprimat public intenţia de a investi şi dezvolta un rival pe măsură.
Potrivit purtătorului de cuvânt al companiei, Hyundai a pornit un nou proiect ce se va cristaliza în jurul anului 2011 şi care va da naştere unui vehicul low-cost destinat atât pieţelor emergente, cât şi celor cu tradiţie în Europa şi Asia. Pentru pieţele în curs de dezvoltare, Hyundai va livra o versiune mai „săracă” în dotări, dar la acelaşi nivel calitativ cu cel de pe pieţele mature.
Astfel, maşina livrată pe pieţele emergente va costa aproximativ 5.000 de euro, în timp modelul mai scump gândit pentru pieţele mai pretenţioase ar putea ajunge la 5.700 de euro.
Deocamdată se lucrează la versiunea prototip ce ar putea fi prezentată anul viitor la Salonul Auto de la Frankfurt.
Kim Dong-jin, vicepreşedintele companiei sud-coreene, a confirmat că Hyundai pregăteşte un model ultra-economic, cu un design contemporan şi cu un preţ care să nu depăşească 6.000 de euro.
Pentru a economisi bani, producătorul va putea folosi actuala platformă pe care a fost construit modelul mini i10, însă nu este exclusă utilizarea părţilor mecanice de la vechiul Hyundai Atos. Vor intra în joc versiuni de motorizare diesel şi pe benzină, dar şi câteva sisteme de importanţă primordială, cum ar fi ABS sau ESP. Oficialul a declarat că terenul este pregătit, mai urmează doar a se contura modul în care va arăta maşina ieftină.
Producţia maşinii de 5.000 de euro va fi asigurată fie la o uzină din Europa, fie în India - varianta care va conveni cel mai mult datorită costurilor foarte scăzute.
Hyundai caută să scoată viitorul automobil la un preţ cât mai bun care să reflecte totodată un anumit nivel de calitate, cu care au fost obişnuiţi până acum clienţii mărcii.